1
26 października 2018
0

10 faktów o SEO i pozycjonowaniu w Google

Przez ostatnie lata utarło się wiele mitów odnośnie SEO i pozycjonowania, które zostały wyssane z palca i tak naprawdę nie wiemy czy to prawda czy mit. Jakże ważne jest nie działać po omacku, a trafnie i skutecznie rozpoznać naszego sprzymierzeńca jakim jest Google. Dzisiaj postaram się przybliżyć kilka faktów o SEO i pozycjonowaniu.

1. SEO to nie to samo co pozycjonowanie
Często spotykam się ze stwierdzeniem klientów, że SEO i pozycjonowanie to to samo. Tak niestety nie jest. SEO to skrót od angielskiego zwrotu Search Engine Optimization co oznacza optymalizację strony pod wyszukiwarkę. Pozycjonowanie natomiast to zbiór działań mających na celu wzrost pozycji strony w tzw. serpach (wynikach wyszukiwania).

 

2. Nie da się przewidzieć ile czasu zajmie wypozycjonowanie strony www
Klienci są edukowani przez dobrych specjalistów SEO o tym, że czasu na wypozycjonowanie strony nie da się określić i jest to wręcz nie do przewidzenia ze względu na zmienność algorytmu Google. Niestety w dalszym ciągu większość klientów zadaje to samo pytanie „Za ile czasu mnie wypozycjonujecie, tak chociaż w przybliżeniu, na oko” . Można powiedzieć, że jest to wróżenie z kart, sytuacja w serpach jest zmienna i to co stanie się jutro czy pojutrze wie jedynie sam Google.

 

3. Pozycja w wynikach wyszukiwania jest zmienna
Pozycja strony w wynikach wyszukiwania ulega ciągłej zmianie w czasie rzeczywistym i ma na to wpływ szereg czynników takich jak działania konkurencji, spadek atrakcyjności contentu na stronie względem konkurencji, pozyskiwane linki, aktualizacje strony i wiele innych.

 

4. Nie ma gwarancji na pozycje
Jeżeli usłyszeliście kiedykolwiek od handlowca, że gwarantuje wam TOP3 w miesiąc lub dłuższy okres to czym prędzej powinna zapalić się Wam lampka ostrzegawcza. Nie ma czegoś takiego jak gwarancje pozycji w pozycjonowaniu. Tak jak już wspomniałem wcześniej, pozycja jest zmienna i zależna od wielu czynników.

 

5. Google Ads nie wpływa na pozycjonowanie bezpośrednio
Wbrew co niektórym wypowiedziom na forach i blogach, aktywna kampania w Google Ads nie wpływa na samo pozycjonowanie, po prostu nie ma to większego znaczenia na pozycje Waszej strony w Google w wynikach naturalnych. Przy szeroko zakrojonej kampanii w Google Ads, reklamy mogą mieć pośredni wpływ na pozycjonowanie. Związane jest to z tym, że na stronie pojawia sie coraz więcej osób i współczynnik odrzuceń jest niższy w przypadku dobrego i trafnego contentu.

 

6. Żadna agencja SEO nie zna algorytmu Google
„Halo dzień dobry, Jan Kowalski z tej strony, proszę Pana jako jedyni w Polsce znamy algorytm Google i wiemy jak wypozycjonować Pana na pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania” Tak może rozpoczynać się rozmowa z firmą geniuszem, która zna algorytm. Jeżeli zna algorytm to dlaczego musi dzwonić po klientach skoro jest na samym szczycie serpów? Warto ubezpieczyć się w ograniczone zaufanie do takich praktyk.

 

7. Unikalne teksty na stronie to podstawa
Teksty na stronie zawsze były ważne, jednakże w 2018 to właśnie content marketing zaczyna przybierać najbardziej na wartości względem juz wysłużonych linków (backlinków). Kto wie czy w kolejnym roku linki nie stracą swojej pozycji w czynnikach Google na rzecz właśnie to dobrego contentu.

 

8. Dobrej jakości linki wciąż wpływają na pozycje strony
Dalej linkujesz do swojej strony? Jeżeli to dobrej jakości linki to nie przestawaj, bowiem w dalszym ciągu linki prowadzące do Twojej strony www odgrywają kluczową rolę w pozycjach w wyszukiwarce. W linkach liczy się obecnie jakość i powiązanie tematyczne strony linkującej z naszą. Ilość linków nie ma obecnie znaczenia, możesz posiadać 1000 linków wątpliwej jakości, która nie zastąpi 1-nego dobrze dobranego linku do Twojej strony.

 

9. Szybkość wczytywania strony ma znaczenie
Nikt nie lubi kiedy strona ładuje się zbyt długo. W dobie coraz to szybszego internetu strony są przeładowane grafikami, skryptami, które znacznie opóźniają ładowanie. Ma to bezpośredni wpływ na opuszczanie strony przed załadowaniem przez potencjalnych odbiorców, a co pośrednio wpływa na pozycjonowanie zwiększając współczynnik odrzuceń. Zadbaj o to, aby strona nie była przeładowana niepotrzebnymi animacjami, a strona ładowała się nie więcej niż 3,5 -3.8 sekundy na urządzeniu w wyposażonym z internet 3g. Według danych Google, przy takim czasie stracisz co najwyżej 10% ruchu osób bardzo niecierpliwych, a w skrajnych przypadkach nawet do 30% ruchu.

 

10. Optymalizacja SEO jest ważna
Bez prawidłowej optymalizacji strony nie warto rozpoczynać pozycjonowania. Najpierw trzeba posprzątać na „swoim podwórku” , a następnie przejść do pokazywania się światu. Ważne jest prawidłowe zastosowanie nagłówków stron, danych meta title czy też formy przyjaznych linków i opisania obrazków atrybutem alt.
Pamiętajmy, aby osiągnąć wysokie pozycje w Google nie wystarczy zapłacić duże pieniądze agencji SEO, ważne abyśmy wiedzieli za co płacimy i jak agencja SEO pracuje na nasz sukces. Po każdym okresie rozliczeniowym należy się Wam zakres działań agencji oraz informacja o wzrostach i monitoringu pozycji dla fraz, na których Wam zależy.

5/5 - (1 vote)

Podziel się tym wpisem

Możliwość komentowania została wyłączona.

Polecane Artykuły

Amazon One jako nowy…

Nadchodzi rewolucja w internecie,…

Sprawdź jak zwiększysz skuteczność…

  • Kategorie