1
7 sierpnia 2018
0

Jak ważny jest Mobile w Kampaniach AdWords

Udało Ci się wreszcie dostać do lekarza. Czekałeś/aś na to wiele dni, ale się udało. Siedzisz w poczekalni i czekasz aż zza drzwi wyjrzy lekarz i wypowie Twoje nazwisko, ale od 30 minut tak się nie dzieje. Siedzisz z nosem w Swoim telefonie i przeglądasz jak zwykle strony z wiadomościami, Facebooka, YouTube itp. Powiem Ci więcej. Do lekarza jechałeś/aś tramwajem i również przeglądałeś/aś internet.

Może na pierwszy rzut oka ich nie widzisz, ale one tam są. Reklamy Cię otaczają. Reklamy nas otaczają i próbują wedrzeć się w nasze życie wszystkimi możliwymi sposobami.
Próbuję Ci pokazać, że tak jak większość społeczeństwa korzystasz z telefonu, który ma na tyle duży ekran, że możesz spokojnie przeglądać strony internetowe. Możesz oglądać filmy w rozdzielczości HD na youtube. Możesz kupować w sklepach internetowych… i to jest nasze clou tego artykułu. Coraz więcej osób kupuje przez telefon komórkowy. Nadal prym wiodą komputery stacjonarne, ale duża część użytkowników najpierw sprawdza coś na telefonie komórkowym, a następnie kupuje na komputerze, ponieważ może zobaczyć więcej na dużym ekranie stacjonarki.

Dochodzi do tego jeszcze wieloekranowość. Wiele osób, a kilka lat temu było to już ponad 73% użytkowników, deklaruje, że korzysta równocześnie z 2 lub więcej urządzeń. Czyli oglądamy telewizję i korzystamy z telefonu. Na przykład zobaczymy reklamę jakiegoś produktu w telewizji i chcemy od razu sprawdzić jego dostępność w internecie, czyli robimy to na telefonie bo jest akurat pod ręką.
To wszystko powyżej pokazuje jak ważny w planowaniu naszej kampanii AdWords jest również telefon. Musimy zadbać nie tylko o wersję mobilną naszej strony www, czy sklepu internetowego, ale i o sprecyzowaną reklamę i przekaz do użytkowników, którzy szukają naszych produktów czy usług na telefonach.

Warto w tym momencie przytoczyć zwrot ZMOT – postarać się zrozumieć co oznacza i wykorzystać go w planowaniu kampanii AdWords. ZMOT to tzw. zerowy moment prawdy (Zero Moment of Truth). Zakłada on, że decyzja zakupowa zapada pomiędzy bodźcem jaki uzyskujemy np. w oglądanej reklamie, a udaniem się do sklepu. Jest to moment, w którym szukamy informacji na temat produktów – opinie, promocje, rabaty, recenzje. Idealnie do tego nadaje się reklama kierowana na telefony komórkowe.
Pamiętaj, że według badań Google ponad 80% Internautów używa internetu do szukania informacji o produktach, którymi są zainteresowane. Ponad 60% szuka zniżek i rabatów. Ponad 50 porównuje produkty przed ich zakupem.

Ogromna ilość tych użytkowników robi to za pomocą Swoich telefonów komórkowych. Zaplanuj tak działania związane z reklamą AdWords, by Twoi Klienci mogli znaleźć Cię również na Swoich telefonach.

 

Autor tekstu: Dominik
Google AdWords Specialist

Część grafik pochodzi z serwisu Freepik

5/5 - (2 votes)

Podziel się tym wpisem

Możliwość komentowania została wyłączona.

Polecane Artykuły

Amazon One jako nowy…

Nadchodzi rewolucja w internecie,…

Sprawdź jak zwiększysz skuteczność…

  • Kategorie