YouTube to jeden z najpopularniejszych serwisów internetowych, który dziennie przyciąga do siebie miliony użytkowników. Obecnie serwis ten zamierza zastąpić dotychczas oferowaną usługę Google Preferred (która ma zostać wycofana do końca 2020 roku), usługą YouTube Select. Sprawdź czym jest ten nowy program oraz co jest jego głównym celem.
YouTube Select to nowy program, który stanowi ujednolicenie rozwiązań takich jak Google Preferred i Prime Packs. A także podobnie jak Google Preferred, YouTube Select stanowi usługę rezerwacyjną reklam wideo, które kierowane są na pierwsze 5% najpopularniejszych kanałów na YouTube, które dopasowane są pod względem popularności i zaangażowania użytkowników na danym rynku.
Głównym celem YouTube Select jest dokładniejsze pogrupowanie i wyselekcjonowanie kanałów, pod względem oczekiwań i potrzeb reklamodawców. Twórcy i wydawcy mają przynależeć do jednej z konkretnej kategorii, w których skład wchodzi między innymi kategoria pod nazwą technologia, rozrywka, uroda i sport. Ma to oczywiście na celu uskutecznić przedsiębiorcom dotarcie do sprecyzowanych grup odbiorców.
YouTube Select wprowadza możliwość kupowania pakietów reklam przesyłanych strumieniowo do telewizorów, po to, aby pomóc markom dotrzeć do odbiorców, tam gdzie oglądają oni dany kanał. Jest to nowa opcja, ponieważ wcześniej reklamodawcy chcąc z niej skorzystać, musieli sięgać po usługę Google Ads. Jak wspominała Tara Walpert Levy: „Teraz stało się to łatwiejsze i bardziej spójne z resztą naszych działań”. Należy tutaj stwierdzić, że coraz więcej użytkowników ogląda kanały na YouTube na ekranach telewizorów. Dlatego obecnie ten serwis internetowy okazał się dla reklamodawców bardzo dobrym rozwiązaniem, które oferuje usługi cyfrowe i streamingowe. Oprócz tego kupowane reklamy charakteryzują się większym bezpieczeństwem dla danej marki. A co więcej, YouTube Select umożliwia dostęp do zaawansowanych funkcji kontroli dopasowania marki.
Jak to napisał wiceprezes ds. zarządzania produktami YouTube, Vishal Sharma: „Dzięki YouTube Select zyskasz pewność, że kupowane przez Ciebie reklamy będą bezpieczne dla marki. Będziesz miał dostęp do zaawansowanych systemów kontroli, Twoje reklamy będą pojawiać się tylko w materiałach, które zostały zaklasyfikowane zarówno automatycznie, jak i zweryfikowane przez pracowników”. A zatem, podsumowując wszystkie powyższe informacje, należy stwierdzić, że zamiarem YouTube Select jest pomoc przedsiębiorcom w nawiązywaniu kontaktu z użytkownikami. Jak wszyscy wiemy, technologie cyfrowe mają lepszy wpływ na interakcję czy komunikację z odbiorcami. Dlatego jeśli należysz do grona reklamodawców i chcesz dotrzeć do sprecyzowanej grupy odbiorców z reklamą, to powinieneś skorzystać z YouTube Select.
![]() |
Autor tekstu: Krzysztof Krawczuk |