1
5 marca 2020
0

Jak pisać, aby sprzedać nieruchomość?

Rynek nieruchomości w Polsce przeżywa lata swej świetności i rozkwitu. Ogromnym powodzeniem cieszą się nieruchomości z rynku pierwotnego, a deweloperzy prześcigają się w kolejnych inwestycjach. Nowe osiedla pojawiają się w dużych aglomeracjach miejskich i na coraz popularniejszych terenach podmiejskich. Budują wszyscy i wszędzie. Jak jednak sprzedać te wszystkie domy i mieszkania? Kluczem do sukcesu są nowoczesne strony internetowe i… słowa.

W większości sytuacji strony internetowe dla deweloperów tworzone są kompleksowo przez agencje reklamowe, które zapewniają wsparcie różnych specjalistów. Klient zamawia stronę internetową, a także dostarcza informacje o samej firmie i inwestycji. Mogłoby się wydawać, że zapewnienie niezbędnych materiałów źródłowych to wszystko, co powinien zrobić klient. I chociaż jest w tym sporo prawdy, to jednak warto dowiedzieć się, jak przygotować dobre teksty, które przyciągną uwagę potencjalnego klienta.

5 zasad, które warto znać

Niezależnie od tego, czy jesteś deweloperem, który dostarcza agencji gotowe teksty na stronę internetową czy też korzystasz z usług agencyjnego copywritera, powinieneś znać zasady dobrego przygotowania materiałów na stronę internetową. Wiele osób uważa, że nieruchomości „sprzedaje” się ładnym zdjęciami i wizualizacjami, ignorując przy tym znaczenie słów. Warto pamiętać jednak o tym, że kreacja marki to nie tylko doskonałe filmy i zdjęcia, ale również treści, które przekazujemy odbiorcom.

Zanim powstanie tekst na stronę Twojej inwestycji, zapoznaj się z poniższym zasadami, które warto znać i zastosować:

1. Przedstaw się – podobno najtrudniej mówi się o samym sobie. Większość deweloperów w swoim profilu firmowym podaje dane takie jak: nazwa firmy, data rozpoczęcia działalności (lub liczba lat jej prowadzenia) oraz miejscowość/miejscowości, gdzie budują swoje nieruchomości. W przypadku podmiotów z większym dorobkiem zawodowym pojawia się również zdawkowa informacja o „licznych inwestycjach”. Taka prezentacja nie jest atrakcyjna i właściwie przekazuje informacje, które można pozyskać sprawdzając numer NIP przedsiębiorstwa.

Co można zrobić inaczej? Zadaj sobie kilka prostych pytań, które pozwolą stworzyć indywidualny profil Twojej firmy. Im uczciwiej odpowiesz sobie na te pytania, tym atrakcyjniejszy i bardziej autentyczny opis Twojej działalności umieścisz na stronie internetowej.

Najważniejsze pytania na jakie powinieneś odpowiedzieć to:
a) Co jest największą wartością w Twojej firmie?
b) Dlaczego ludzie powinni zaufać Twojej firmie?
c) Co sprawia, że jesteś dumny ze swojej firmy?
d) Dlaczego prowadzisz działalność deweloperską?
e) Co sprawiło, że odnosisz sukcesy na rynku budowlanym?

2. Poznaj swoich klientów i ich motywy zakupowe – zanim przygotujesz ofertę sprzedaży mieszkań lub domów, powinieneś poznać swoich potencjalnych klientów. Czy wiesz o tym, że każdy z nas swoje wybory opiera na tzw. motywach zakupowych do których zalicza się: pieniądze, jakość, czas, prestiż, bezpieczeństwo i emocje? Co więcej, każda decyzja zakupowa opiera się na maksymalnie trzech motywach. Wiedząc o tym, możesz przygotować świetnie skonstruowaną ofertę, która idealnie będzie zaspokajała potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów.

Zastanów się wobec tego, dla kogo budujesz? Tworząc profil klienta powinieneś rozpatrywać go przez pryzmat określonych cech inwestycji. Budując nowoczesny apartamentowiec w centrum dużego miasta możesz się spodziewać tego, że większość Twoich klientów będzie należała do grupy singli skoncentrowanych na rozwoju kariery, młodych małżeństw/par, a także inwestorów poszukujących nieruchomości pod najem. Im lepiej poznasz swojego klienta, tym większa szansa na skuteczną sprzedaż.

3. Zaprezentuj atuty inwestycji – każdemu deweloperowi zależy na tym, aby to jego inwestycja była tą najlepszą w okolicy. Coraz więcej firm stawia na wysokiej jakości materiały budowlane i nowoczesne technologie. To zachęca, jednak nie wyróżnia na tle konkurencji. Zastanów się wobec tego, co w Twoim projekcie jest inne, szczególne, wyróżniające się. Sporządź listę wszystkich zalet, jakie tylko przyjdą Ci do głowy. Jeżeli możesz, skorzystaj z pomocy pracowników i współpracowników, a także architektów odpowiedzialnych za przygotowanie projektu nieruchomości. Im więcej zalet uda Ci się wypisać, tym większe szanse na wyszukanie tych wyjątkowych. Z tak przygotowanej listy wybierz kilka, które trafią na stronę internetową promowanej inwestycji.

4. Prostota to klucz do sukcesu – jeżeli dowiesz się, kim jest Twój klient, to szybko zrozumiesz dlaczego używaniem branżowych zwrotów i nazw na stronie internetowej nie jest dobrym pomysłem. Takie komunikaty często pozostają niezrozumiałe, a tym samym potencjalny klient wcale nie będzie zachęcony do zakupu. Postaraj się używać prostego i zrozumiałego dla każdego języka korzyści, zamiast tworzyć podręcznik dla młodych budowlańców.

Prostota to również bycie konkretnym. I ta zasada dotyczy zarówno autoprezentacji, jak i opisu inwestycji. Pamiętaj o tym, że tekst na stronie internetowej powinien stanowić integralną część całości, która składa się ze zdjęć, wizualizacji oraz ikonografik. Zanim więc uznasz, że treści jest zbyt mało, koniecznie sprawdź, czy nie zaburzy ona porządku na dobrze zaprojektowanej stronie internetowej.

5. Pamiętaj o aktualizacjach – obecnie wielu deweloperów decyduje się na stworzenie strony internetowej dla inwestycji dopiero zaplanowanych. I jest to doskonałe posunięcie ponieważ zabieg ten wspiera i ułatwia sprzedaż mieszkań, które w danym momencie pozostają jedynie projektem. Warto jednak zadbać o to, aby potencjalni klienci mogli na bieżąco śledzić postępy prac budowlanych. To prawda, że zdjęcia z placu budowy nie należą do szczególnie atrakcyjnych, jednak udokumentowanie każdego kolejnego etapu inwestycji sprawia, że całe przedsięwzięcie zyskuje na autentyczności. Już na etapie projektowania strony internetowej możesz poprosić np. naszą agencję interaktywną w Łodzi, aby przygotować zakładkę z tzw. dziennikiem budowlanym. Pamiętaj jednak o tym, że mając takie miejsce na swojej stronie, należy go aktualizować.

Podsumowując, tworząc materiały tekstowe na stronę internetową inwestycji warto się do tego dobrze przygotować. Odpowiednie przygotowanie jest bowiem niczym fundament. Nie widać go, a jednak wymaga wiele pracy i staranności, a wszelkie błędy mogą okazać się niezwykle kosztowne. Jeżeli patrzysz na swoją stronę internetową jako kluczowe narzędzie marketingu internetowego, to powinieneś z pełną odpowiedzialnością zadbać o to, by było to bardzo dobre rozwiązanie. Nie musisz wszystkiego przygotowywać samodzielnie. W naszej agencji 4dl.pl pracuje zespół ludzi, którzy gotowi są udzielić Ci pełnego wsparcia, na wszystkich etapach tworzenia strony internetowej. Pamiętaj jednak o tym, że to Ty jesteś największym specjalistą od swojej firmy i realizowanych projektów. To Ty jesteś w posiadaniu wszelkich informacji, które decydują o Twojej konkurencyjności. Opowiedz nam o swojej działalności i inwestycjach, a wspólnie stworzymy wyjątkową wizytówkę, która zbuduje zainteresowanie i zaufanie Twoich przyszłych klientów.

Autor tekstu: Żaneta Baran
Content Marketing Specialist

Rate this post

Podziel się tym wpisem

Możliwość komentowania została wyłączona.

Polecane Artykuły

Amazon One jako nowy…

Nadchodzi rewolucja w internecie,…

Sprawdź jak zwiększysz skuteczność…

  • Kategorie