Bez względu na to, w jakiej branży się specjalizujesz, to i tak odgrywasz rolę sprzedawcy. Sprzedajesz innym albo swoje produkty, albo usługi. Głównym pytaniem, które może Ci się nasuwać podczas przygotowywania oferty sprzedażowej, jest to, na co tak naprawdę zwraca uwagę klient, który ma dokonać zakupu konkretnej rzeczy. Czy zwraca on uwagę na dobrą ofertę, czy może jednak na podejście sprzedawcy do swojej osoby? Trzeba tutaj zaznaczyć, że klienci dzisiaj zwracają uwagę przede wszystkim na to, czy dany zakup będzie dla niego zadowalający, czy jego użyteczność spełni jego oczekiwania, a także jaka będzie cena „tej całej imprezy”. W dzisiejszym artykule przedstawię informacje na temat marki osobistej oraz jej rodzajach. Sprawdź, którą z nich wybrać, aby przełożyła się na Twój sukces.
Marką można nazwać zbiór kombinacji, za pomocą których można zidentyfikować dobra oferowane przez daną firmę oraz odróżnić ją od innych przedsiębiorstw. Brandem staje się często nazwa, znak, symbol czy też rysunek. Jeśli chodzi o markę osobistą, to wcześniej wymienioną nazwą będzie tutaj imię i nazwisko, znakiem będzie na przykład własny podpis, natomiast rysunkiem wizerunek osobisty danego przedsiębiorcy. Zadaniem personal brandingu jest zbudowanie korzyści, które będą później odczuwalne przez odbiorców. Korzyści te mają jednak później spełniać ich oczekiwania i potrzeby.
Markę osobistą można podzielić na takie trzy główne rodzaje. Należy do nich zaliczyć:
Podsumowując wszystkie informacje, należy stwierdzić, że każda z powyższych marek ma jakieś swoje zalety i to głównie od Ciebie będzie zależało, którą z nich wybierzesz. Należy tutaj jednak wskazać, że najchętniej wybieraną marką osobistą przez większość przedsiębiorców, jest marka Love brand. To ona jest najmocniejszym rodzajem w tej grupie. Być może jest to spowodowane tym, że wpływa ona na pozytywne opinie wśród odbiorców, poprawia wizerunek firmy na rynku, a także zwiększa wśród klientów lojalność do marki. A Ty, którą z nich wybierzesz? Love brand, brand trust czy może do brand?
![]() |
Autor tekstu: Krzysztof Krawczuk |