1
16 lutego 2021
0

Love brand, brand trust i do brand – którą markę wybrać, aby przełożyła się na Twój sukces?

Bez względu na to, w jakiej branży się specjalizujesz, to i tak odgrywasz rolę sprzedawcy. Sprzedajesz innym albo swoje produkty, albo usługi. Głównym pytaniem, które może Ci się nasuwać podczas przygotowywania oferty sprzedażowej, jest to, na co tak naprawdę zwraca uwagę klient, który ma dokonać zakupu konkretnej rzeczy. Czy zwraca on uwagę na dobrą ofertę, czy może jednak na podejście sprzedawcy do swojej osoby? Trzeba tutaj zaznaczyć, że klienci dzisiaj zwracają uwagę przede wszystkim na to, czy dany zakup będzie dla niego zadowalający, czy jego użyteczność spełni jego oczekiwania, a także jaka będzie cena „tej całej imprezy”. W dzisiejszym artykule przedstawię informacje na temat marki osobistej oraz jej rodzajach. Sprawdź, którą z nich wybrać, aby przełożyła się na Twój sukces.

Marka osobista – definicja

Marką można nazwać zbiór kombinacji, za pomocą których można zidentyfikować dobra oferowane przez daną firmę oraz odróżnić ją od innych przedsiębiorstw. Brandem staje się często nazwa, znak, symbol czy też rysunek. Jeśli chodzi o markę osobistą, to wcześniej wymienioną nazwą będzie tutaj imię i nazwisko, znakiem będzie na przykład własny podpis, natomiast rysunkiem wizerunek osobisty danego przedsiębiorcy. Zadaniem personal brandingu jest zbudowanie korzyści, które będą później odczuwalne przez odbiorców. Korzyści te mają jednak później spełniać ich oczekiwania i potrzeby.

Jakie rodzaje marki osobistej można wyróżnić?

Markę osobistą można podzielić na takie trzy główne rodzaje. Należy do nich zaliczyć:

  • markę Love brand, która umożliwia stworzenie z odbiorcami wartościowych relacji. Skupia ona swoją uwagę nie tylko na aspekcie finansowym. Bardziej chodzi tutaj o przychylność względem ludzi. Sprzedanie nie produktów bądź usług, a pokazanie stylu życia czy własnych emocji. Przykładem marki Love brand może być na przykład WOŚP.
  • markę brand trust, która opiera się na zaufaniu użytkowników do marki produktu. Na rynku powstaje coraz to więcej firm konkurencyjnych, dlatego zarządzanie marką w tym przypadku powinno być skoncentrowane w szczególności na tworzeniu jej istotności. Klienci zdecydują się na wybór takiej marki, ponieważ będą wiedzieć, że cechuje się ona dużym wskaźnikiem świadomości oraz pozytywnym wizerunkiem.
  • markę do brand, którą będą wybierać klienci zwracający uwagę na korzyści materialne, jakie ona ze sobą niesie.

W ramach konkluzji – którą z marek osobistych najlepiej wybrać?

Podsumowując wszystkie informacje, należy stwierdzić, że każda z powyższych marek ma jakieś swoje zalety i to głównie od Ciebie będzie zależało, którą z nich wybierzesz. Należy tutaj jednak wskazać, że najchętniej wybieraną marką osobistą przez większość przedsiębiorców, jest marka Love brand. To ona jest najmocniejszym rodzajem w tej grupie. Być może jest to spowodowane tym, że wpływa ona na pozytywne opinie wśród odbiorców, poprawia wizerunek firmy na rynku, a także zwiększa wśród klientów lojalność do marki. A Ty, którą z nich wybierzesz? Love brand, brand trust czy może do brand?

Autor tekstu: Krzysztof Krawczuk
Marketing Executive

Podziel się tym wpisem

Możliwość komentowania została wyłączona.

Polecane Artykuły

Amazon One jako nowy…

Nadchodzi rewolucja w internecie,…

Sprawdź jak zwiększysz skuteczność…

  • Kategorie


  • Kategorie