1
22 stycznia 2017
0

Packshot – strzał w dziesiątkę

Prezentacja produktu nigdy nie była i nie będzie łatwym zadaniem. Na szczęście innowacyjne rozwiązania w zakresie fotografii produktowej i grafiki reklamowej potrafią przynosić zdumiewające efekty. Dzisiaj o zdjęciach będzie „od kuchni”.

Zdjęcia nie muszą być „martwe” i nijakie. Wystarczy dobry packshot, by każdy produkt wyglądał doskonale, a tym samym skupiał na sobie większą uwagę odbiorców. Jeżeli zastanawiacie się po co szykować profesjonalne sesje zdjęciowe, to wystarczy rzut okiem na dowolny portal aukcyjny, gdzie tuż obok profesjonalnych zdjęć, prezentowane są te wykonywane przez amatorów. Ktoś może uznać, że te pozbawione śladów ingerencji grafika są bardziej naturalne i wolne od przekłamania. Spójrzmy jednak prawdzie w oczy – atrakcyjne i estetyczne zdjęcie to większa gwarancja skutecznej sprzedaży.

Jak to się robi profesjonalnie?

Wszystko zaczyna się od klasycznej sesji zdjęciowej. Ustawienie światła, odpowiednia ekspozycja produktu, i kilkanaście ujęć w celu uchwycenia możliwie najlepszej strony fotografowanego obiektu. Kilka lub kilkanaście godzin pracy z aparatem w dłoni to dopiero początek. Po tym przychodzi czas na doskonałą obróbkę graficzną. Niektórym może wydawać się to dziwne, ale wszystko zaczyna się od usunięcia tła. Dobre szparowanie (proces usuwania tła) wymaga pracy zdalnej. Nawet najlepsze programy do automatycznego usuwania tła nie zrobią tego tak dokładnie, jak doświadczony grafik. Wyszparowany produkt nie może mieć żadnych wad tj.: zniekształcenia formy lub kształtu, ponieważ każde niedociągnięcie stanie się widoczne, gdy tylko zdecydujemy się zastosować tło.

Retuszu wybranego produktu także nie unikniemy. Nawet najlepsze zdjęcie wymaga poprawek. I w tym przypadku przychodzi z pomocą grafik i „zabawa” z kontrastem, wyostrzeniem szczegółów, odpowiednim światłem, półtonami, kolorystyką itp. Warto jednak poświęcić tak dużo czasu i energii, ponieważ zdjęcia typu packshot doskonale nadają się do dalszych obróbek. Prezentacja w katalogach, na stronach www, czy w spotach reklamowych będzie o wiele łatwiejsza, gdy zostanie przygotowane doskonałe zdjęcie produktu.

Packshot może być statyczny lub dynamicznym. Prezentacja produktu w formie trójwymiarowej animacji nadaje całości efekt przestrzenny. Klient ma poczucie, że ogląda produkt w taki sam sposób, jakby trzymał go we własnej dłoni czy też znajdował się bezpośrednio przy nim.

4.2/5 - (4 votes)

Podziel się tym wpisem

Możliwość komentowania została wyłączona.

Polecane Artykuły

Amazon One jako nowy…

Nadchodzi rewolucja w internecie,…

Sprawdź jak zwiększysz skuteczność…

  • Kategorie