1
9 maja 2019
0

YouTube – jak dostać się na szczyt?!

Jeszcze jakiś czas temu YouTube traktowano jako źródło rozrywki. Nierzadko wątpliwej jakości rozrywki. Dziś to kanał zapewniający dostęp do bogatego wachlarza różnorodnych materiałów i treści, począwszy od muzyki, poprzez produkcje filmowe i filmy domorosłych gwiazd jednego kanału, na profesjonalnych kursach i szkoleniach kończąc. Dziś z możliwości YouTube korzystają wszyscy. Gwiazdy muzyczne, ambitni twórcy specjalizujący się w różnych sektorach współczesnego przemysłu rozrywkowego i nie tylko, a także firmy, które coraz częściej stawiają na globalny zasięg Internetu. Nie da się bowiem ukryć, że YouTube to doskonałe miejsce budowanie silnej pozycji marki poprzez marketing internetowy. Pojawia się jednak pytanie – jak w gąszczu ponad miliardowej społeczności YouTube stać się widocznym?

Istnieje kilka czynników, które wywierają istotny wpływ na ranking wyświetleń filmów publikowanych na YouTubie. Należą do nich przede wszystkim:

Liczba wyświetleń – to jeden z kluczowych czynników, który determinuje ranking wyświetlanych filmów na YouTubie. Im więcej wyświetleń osiągnie dany film, tym wyższej znajdzie się on w rankingu proponowanych materiałów. Zasada jest prosta – jeżeli jakiś film wyświetlany jest wielokrotnie, to znaczy, że może się on spodobać innym widzom, którzy preferują treści o danej tematyce.

Polubienia – algorytmy decydujące o rankingu wyświetlanych filmów na YouTubie uwzględniają nie tylko liczbę wyświetleń, ale i to, jak wiele osób zdecydowało się polubić prezentowany materiał. Jest to w pełni zasadne, ponieważ atrakcyjne treści częściej są „lajkowane”. O ile liczba wyświetleń może być efektem przypadkowego kliknięcia w film, tak polubienia są w pełni świadomym działaniem odbiorców prezentowanych materiałów. Można wobec tego śmiało stwierdzić, że to polubienia widzów „pchają” nas na szczyt rankingu.

Udostępnienia – czynnik zbliżony do tzw. „polubień”, jednak wskazuje na zdecydowanie mocniejsze zainteresowanie widza prezentowanymi treściami. Ujmując tę kwestię nieco bardziej obrazowo, udostępnione materiały traktowane są przez algorytmy YouTube jako coś wartościowego, ponieważ ktoś nie tylko zechciał polubić zobaczony film, ale i uznał go za tak atrakcyjny, aby podzielić się nim z innymi osobami. To takie wirtualne hasło „Świetny film. Musisz to zobaczyć”.

Komentarze – z pozoru nie znaczą zbyt wiele, a jednak dla algorytmów decydujących o rankingu wyświetlanych filmów na głównej stronie YouTube komentarze mają silne powiązanie z popularnością prezentowanych treści. Co więcej, znaczenie mają nie tylko komentarze odbiorców filmów, ale i ich twórców. Warto wobec tego zastanowić się nad konstruktywnymi dyskusjami prowadzonymi pod filmami, ponieważ to właśnie one mogą stać się silnym motorem napędzającym sukces kanału.

Subskrypcje – im więcej subskrypcji i subskrybentów, tym lepiej dla kanału. Liczba subskrybentów stanowi bowiem odwzorowanie tego, ile osób w rzeczywistości śledzi treści prezentowane na kanale, a więc ilu wiernych widzów ma dany twórca.

Słowa kluczowe – świadoma kreacja marki to również skuteczne pozycjonowanie. Podobnie jak w przypadku pozycjonowania stron internetowych, tak i w przypadku treści prezentowanych na YouTube istotne znaczenie odgrywa odpowiedni dobór słów kluczowych, które umieszczane są w opisach pod filmami.

Dopasowanie tytułu do filmu – dobry tytuł powinien zawierać odpowiednie słowa kluczowe, a przy tym być „chwytliwy” i oddawać treść prezentowanego filmu. W rzeczywistości to tytuł i miniaturka filmu wpływają na zainteresowanie potencjalnego odbiorcy. I chociaż wielu youtuberów decyduje się na nadawanie mocnych tytułów swoim filmom, to nierzadko niewiele mają one wspólnego z prezentowanymi treściami.

Długość filmu – przyjmuje się, że najbardziej optymalna długość filmu to 15 minut i 50 sekund. Tyle właśnie trwają filmy najczęściej prezentowane na głównej stronie YouTube. Co więcej, długość filmu ma istotne powiązanie z czasem oglądania prezentowanych treści, a to właśnie czas widza spędzony przed monitorem uwzględniany jest jako jeden z czynników wywierających wpływ na ranking filmów YouTube.

Jakość HD – czasy słabej jakości filmów mamy już dawno za sobą. Nowoczesne rozwiązania i wysokiej jakości urządzenia sprawiają, że nawet początkujący youtuberzy tworzą wysokiej jakości materiały. Technologia HD stanowi dziś pewien standard, który trudno jest pominąć. I to właśnie filmy w jakości HD najczęściej trafiają na główną stronę YouTube.

W 4DLight wiemy jak tworzyć wysokiej jakości materiały filmowe, z których korzystają różnego typu firmy. Zastosowanie nowoczesnego sprzętu i wiedzy doskonałych specjalistów sprawia, że wszystkie materiały reklamowe jakie tworzy nasza agencja marketingowa Warszawa stanowią atrakcyjne wsparcie kampanii reklamowych. Pomagamy również w profesjonalnym tworzeniu kanałów na YouTubie i odpowiednim prezentowaniu treści.

Serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszym biurem, chętnie wesprzemy waszą wędrówkę na szczyt YouTubowych rankingów.

YouTube – jak dostać się na szczyt?!
5 / 5 - 1 głos[y]

Podziel się tym wpisem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane Artykuły

Favikona wędruje do wyszukiwarki…

8 tajników magnetycznych tytułów

YouTube – jak dostać…

  • Kategorie