1
14 sierpnia 2018
0

Sekrety optymalizacji kampanii Google ADS

Każda kampania ma Swoje ustawienia początkowe. Ustawiamy kierowanie na urządzenia, konkretne regiony Polski, bądź cała Polskę jak i harmonogram reklam. Jeśli mamy skonfigurowane cele konwersji… Przepraszam, źle skonstruowałem zdanie. Musisz mieć skonfigurowane cele konwersji, a nie jeśli skonfigurowałeś… Także mając skonfigurowane cele konwersji możesz oceniać, które urządzenia, regiony jak i godziny i dni są dla Ciebie lepsze z perspektywy zysku.

Tworząc kampanie najczęściej modyfikatory stawek na urządzenia pozostawiamy w domyślnych ustawieniach. Już po pewnym czasie da się zaobserwować, że np. telefony komórkowe mają lepszy współczynnik konwersji, liczbę konwersji i koszt konwersji niż komputery stacjonarne. Pierwszą możliwością jest podniesienie modyfikatora stawek dla smartphonów, aby mieć pewność, że nasza reklama pojawi się wysoko na telefonach.

Jeśli wyniki są o wiele lepsze na telefonach, to możemy rozważyć utworzenie odrębnej kampanii kierowanej tylko na telefony. Co nam da taka operacja? Budżet dzienny jest przydzielany na poziomie kampanii i aby mieć pewność, że większa jego część trafi na telefony komórkowe rozdzielamy sumaryczny budżet na dwie kampanie. Każda z nich będzie miała swój budżet i nie będzie sytuacji, gdzie np. reklama na telefony nie może uzyskiwać lepszych efektów, ponieważ budżet jest podbierany przez komputery stacjonarne.

Kolejnym elementem, któremu warto się przyjrzeć to geotargetowanie. Jeśli kierujesz kampanie na całą Polskę to, dlaczego nie dodać dodatkowo wszystkich województw, bądź nawet miast wojewódzkich. Kierując kampanię np. na Warszawę możesz dodać dodatkowo dzielnice Warszawy. Po co? Ustawiłeś kampanie z kierowaniem tylko na Polskę i widzisz konwersje. Jeśli podchodzisz poważnie do prowadzenia kampanii Google ADS, to na pewno zadasz sobie pytanie skąd dokładnie przyszli moi Klienci. Wystarczy dodać również mniejsze obszary jak województwa, czy miasta by zobaczyć, który z nich przynosi lepsze efekty. Co więcej taki podział może przyczynić się do tego, że na konkretne województwo będziesz chciał wydawać większe środki. Podobnie jak w przypadku odrębnej kampanii na telefony komórkowe, tak i w tym przypadku możesz utworzyć odrębną kampanię na te lepsze regiony z własnym budżetem. Pamiętaj by wykluczyć te regiony z pierwszej kampanii. Taki podział kampanii na różne województwa może również pomóc w kierowaniu sprecyzowanych tekstów reklamowych np. z rabatem 10% dla mieszkańców małopolski.

Pozostaje nam jeszcze harmonogram. Załóżmy, że ustawiłeś swój własny harmonogram i są to przedziały czasowe co 3 godziny od 6 rano do 6 wieczorem. W raporcie dotyczącym harmonogramu widzisz, że w konkretnych przedziałach czasowych nastąpiły konwersje… czy jednak to wszystko co możesz zrobić? W nowym interfejsie Google Google ADS w przeglądzie kampanii masz dostępną infografikę Dzień i godzina, które wskazują Ci jak rozkładały się różne dane jak kliknięcia, wyświetlenia, konwersje itp. na przełomie całego tygodnia. Na ich podstawie możesz ustawić Swój własny harmonogram z bardzo dokładnym podziałem dni tygodnia na przedziały czasowe i nadania im modyfikatorów stawek, by np. w poniedziałek w godzinach 9:15 – 10:30 zwiększyć stawki o 50%.

Pamiętaj, że takie operacje związane z optymalizacją kampanii należy weryfikować i powtarzać cały proces kilkukrotnie do uzyskania satysfakcjonujących Cię efektów.

By kampanie były skuteczne, nie bez znaczenia jest także strona docelowa której szybkość możesz łatwo sprawdzić na stronie:

>> Google speed test <<

 

Autor tekstu: Dominik
Google AdWords Specialist

5/5 - (1 vote)

Podziel się tym wpisem

Możliwość komentowania została wyłączona.

Polecane Artykuły

Amazon One jako nowy…

Nadchodzi rewolucja w internecie,…

Sprawdź jak zwiększysz skuteczność…

  • Kategorie