1
10 lipca 2018
0

Google AdWords staje się Google Ads – Jakie czekają nas zmiany?

Pod koniec czerwca br. posiadacze aktywnych kont Google AdWords otrzymali informację o planowanym rebrandingu marki. Zgodnie z przyjętymi planami, już 24 lipca br. zobaczymy nowe logo i nazwę m.in. we wszystkich dokumentach rozliczeniowych, w interfejsie usługi, a także w samym Centrum pomocy. Nowe logo i nazwa to jednak nie jedyne zmiany, jakie szykuje dla nas Google.

Osoby, które otrzymały wiadomość od Google AdWords wiedzą o tym, że nowa marka zastąpi dotychczasową, a tym samym wszystkie kampanie (w tym prowadzone w formie kampanii wideo, kampanii aplikacji mobilnych oraz kampanii w sieciach wyszukiwarek) automatycznie staną się usługami obsługiwanym przez Google Ads. Równocześnie zespół Google AdWords (już za chwilę Google Ads) uspokaja, że wprowadzane zmiany w żaden sposób nie wpłyną na skuteczność prowadzonych kampanii, ani też nie spowodują zmian w zakresie raportowania oraz nawigacji na kontach użytkowników Google Ads.

Zmiana w reklamach Google

W krótkiej notatce przesyłanej na maile użytkowników Google AdWords widnieje również informacja o zmianie adresu strony usługi (po wdrożeniu zmian adres adwords.google.com zastąpiony będzie przez ads.google.com). Warto zwrócić uwagę również na to, że zmianie ulegnie również adres strony Centrum pomocy. W razie jakichkolwiek pytań lub trudności pomoc znajdziemy na stronie support.google.com/google-ads.

Koniec DoubleClick i Google Analytics 360

Nowa nazwa, odświeżone logo i zmiany w adresach URL to także zapowiedź zmian w zakresie oferty. Razem z dotychczasowym wizerunkiem marki znikną również niektóre usługi. Uściślając, podjęte zostały działania, które mają uprościć prowadzenie kampanii. Co za tym idzie, Google Ads ma być bardziej przystępny dla osób prowadzących również niewielkie firmy, którym zależy na aktywnym promowaniu swoich produktów i usług w sieci. Dotychczasowe usługi zostaną połączone i udostępnione użytkownikom pod nowymi nazwami. Co więcej, Google Ads zostanie rozbudowane o sztuczną inteligencję (w nowej, lepszej jakości), której celem jest zapewnienie efektywniejszego zarządzania budżetem reklamowym.

Gigant zapowiedział już zastąpienie usług takich jak Doubleclick oraz Google Analytics 360 suite nowym rozwiązaniem. Obie usługi będą połączone i dostępne pod nową nazwą – Google Marketing Platform. Od 24 lipca nie będziemy mogli korzystać również z dwóch innych narzędzi – DoubleClick for Publishers i DoubleClick AdExchange, które zostaną zastąpione przez Google Ad Manager.

Podsumowując, po blisko 18 latach świadczenia usług, Google AdWords zdecydowało się na zmiany, które trudno określić mianem „kosmetycznych”. To nie tylko nowe logo i nazwa, ale przede wszystkim zmiany narzędzi, które mają być jeszcze bardziej funkcjonalne i przyjazne użytkownikom. Co jeszcze szykuje dla nas Google? O tym przekonamy się już niebawem.

Przy okazji chcielibyśmy przypomnieć, że w naszej agencji zapewniamy kompleksową obsługę klientów, włączając w to prowadzenie kampanii w oparciu o narzędzia dostarczane przez Google.

Autor tekstu: Krzysztof Krawczuk
Marketing Executive

5/5 - (1 vote)

Podziel się tym wpisem

Możliwość komentowania została wyłączona.

Polecane Artykuły

Amazon One jako nowy…

Nadchodzi rewolucja w internecie,…

Sprawdź jak zwiększysz skuteczność…

  • Kategorie