1
28 września 2020
0

Social Media – sprawdź gdzie warto się reklamować

Szacuje się, że wartość rynku reklamowego w Polsce w 2019 roku wyniosła około 8 mld złotych, z czego 2,5 mld złotych to środki przeznaczone na kampanie w sieci. Dynamiczny wzrost wydatków na reklamę w Internecie to przede wszystkim efekt zwiększającej się popularności materiałów wideo online oraz mediów społecznościowych. Wydajemy na reklamę coraz więcej, gdzie jednak warto się pokazywać, aby marketing internetowy był efektywny?

Zgodnie z przewidywaniami rynkowymi, w latach 2018-2022 największą dynamikę wzrostu będzie można obserwować w sektorze reklam wideo online (średnioroczny wzrost to około 16,6%) oraz kampanii w social media (wzrost o ponad 13% rocznie). Zwiększenie szybkości przesyłania danych otworzyło drzwi do bardziej atrakcyjnej formy promocji. Co za tym idzie, materiały wideo coraz częściej pojawiają się w mediach społecznościowych, aby promować nawet najbardziej znane marki świata. Tym samym oba kanały reklamowe świetnie się ze sobą łączą.

Od dawna budżet na kampanie reklamowe w sieci nie jest jedynie dodatkiem do tradycyjnych form promocji (telewizja, radio, prasa). Internet stał się częścią naszego życia codziennego, a wśród młodego pokolenia to powszechne źródło informacji i rozrywki. Trend ten dostrzegają największe brandy i koncerny, które podążając za nurtem wykorzystują nowe kanały reklamowe do promocji i kreacji marki.

Idąc o krok dalej, można stwierdzić, że obecność w mediach społecznościowych to nie jest już rozwiązanie opcjonalne, lecz silny motor napędzający rozpoznawalność marek w świecie.

Popularne media społecznościowe

Według rankingu serwisu Statista, w trzecim kwartale 2019 roku Facebook był serwisem społecznościowym cieszącym się największą popularnością wśród internautów. Szacunkowa liczba aktywnych użytkowników to ponad 2,40 mld. Na drugim miejscu, z liczbą ponad 2 mld aktywnych użytkowników, uplasował się YouTube, którego popularność wzrasta z każdym rokiem. Trzecie miejsce należało do aplikacji Whatsapp. Natomiast Instagram zajął dopiero szóste miejsce. Na liście popularnych Social Media znalazły się również: Tik Tok, Snapchat, Twitter, LinkedIn, a także Pinterest.

Social Media – co wybrać?

Wybierając odpowiednie miejsce na własną reklamę warto skoncentrować uwagę nie tylko na miejsce w rankingu popularności wybranego serwisu, ale i strukturę jego użytkowników.

Do najlepszych mediów społecznościowych zapewniających znaczną skuteczność reklam zalicza się m.in.:

  • Facebook to miejsce najbardziej zróżnicowane pod względem wieku użytkowników, gdzie mamy do czynienia z praktycznie wielopokoleniową strukturą. Faktem jest, że w ostatnich latach nieco zmniejszył się procentowy udział najmłodszych internautów, jednak nadal reklama na Facebooku cieszy się największą popularnością wśród reklamodawców.
  • Messenger to komunikator, którego znaczenie w procesie reklamowym staje się coraz większe, a tym samym rozpatrywany jest niezależnie od Facebooka. Firmy zyskały bowiem dostęp do kilku rozbudowanych narzędzi, jakie ułatwiają im skuteczną komunikację z odbiorcami. Co więcej, reklama umieszczona w komunikatorze ułatwia natychmiastową reakcję użytkownika, a tym samym skutecznie wpływa na poprawę sprzedaży produktów i usług.
  • YouTube staje się przestrzenią, którą trudno przecenić. To idealne miejsce dla każdej firmy, która gotów jest proces kreacji marki wspierać materiałami wideo. Dzięki nowym formatom reklamy TrueView dotarcie do odpowiedniej grupy użytkowników staje się jeszcze łatwiejsze, co wyraźnie wpływa na wyniki sprzedażowe i rozpoznawalność marki.
  • Instagram i Snapchat to media społecznościowe koncentrujące raczej młodsze pokolenie internautów. Jest to środowisko, w którym doskonale odnajdą się te firmy, których produkty i usługi skierowane są do młodych ludzi, nastawionych na sukces. Co więcej, korzystając ze wsparcia topowych instagramerów (influencerów) można skutecznie promować własną markę, bez zastosowania standardowego formatu reklamy.
  • LinkedIn to internetowa przestrzeń o charakterze zdecydowanie bardziej profesjonalnym i biznesowym. O ile wcześniejsze media społecznościowe doskonale sprawdzają się w relacji B2C, tak LinkedIn warto wykorzystać do promocji i reklamy w układzie B2B. Warto przy tym zwrócić uwagę na to, że jest to bogate źródło kontaktów ze specjalistami różnych sektorów rynku, które ułatwia nawiązywanie współpracy biznesowej i wyszukiwanie potencjalnych pracowników.

Podsumowując, trudno nie doceniać roli mediów społecznościowych w procesie promocji firm. Efektywność reklam wynika przede wszystkim z ogromnego zasięgu generowanego przez znaczną liczbę aktywnych użytkowników. Wybierając media społecznościowe koncentrujące grupę interesujących nas odbiorców możemy w widoczny sposób poprawić rozpoznawalność firmy, a także sprzedaż oferowanych przez nią produktów i usług. W agencji interaktywnej Łódź chętnie korzystamy z siły Social Media i doradzamy naszym klientom najlepsze rozwiązania. Jeżeli chcesz się o tym przekonać, skontaktuj się z nami.

Autor tekstu: Ewa Świderska
Social Marketing Executive

Podziel się tym wpisem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane Artykuły

Nadchodzi rewolucja w internecie,…

Sprawdź jak zwiększysz skuteczność…

HTTP/2 przyspiesz w XXI…

  • Kategorie