Szacuje się, że wartość rynku reklamowego w Polsce w 2019 roku wyniosła około 8 mld złotych, z czego 2,5 mld złotych to środki przeznaczone na kampanie w sieci. Dynamiczny wzrost wydatków na reklamę w Internecie to przede wszystkim efekt zwiększającej się popularności materiałów wideo online oraz mediów społecznościowych. Wydajemy na reklamę coraz więcej, gdzie jednak warto się pokazywać, aby marketing internetowy był efektywny?
Zgodnie z przewidywaniami rynkowymi, w latach 2018-2022 największą dynamikę wzrostu będzie można obserwować w sektorze reklam wideo online (średnioroczny wzrost to około 16,6%) oraz kampanii w social media (wzrost o ponad 13% rocznie). Zwiększenie szybkości przesyłania danych otworzyło drzwi do bardziej atrakcyjnej formy promocji. Co za tym idzie, materiały wideo coraz częściej pojawiają się w mediach społecznościowych, aby promować nawet najbardziej znane marki świata. Tym samym oba kanały reklamowe świetnie się ze sobą łączą.
Od dawna budżet na kampanie reklamowe w sieci nie jest jedynie dodatkiem do tradycyjnych form promocji (telewizja, radio, prasa). Internet stał się częścią naszego życia codziennego, a wśród młodego pokolenia to powszechne źródło informacji i rozrywki. Trend ten dostrzegają największe brandy i koncerny, które podążając za nurtem wykorzystują nowe kanały reklamowe do promocji i kreacji marki.
Idąc o krok dalej, można stwierdzić, że obecność w mediach społecznościowych to nie jest już rozwiązanie opcjonalne, lecz silny motor napędzający rozpoznawalność marek w świecie.
Według rankingu serwisu Statista, w trzecim kwartale 2019 roku Facebook był serwisem społecznościowym cieszącym się największą popularnością wśród internautów. Szacunkowa liczba aktywnych użytkowników to ponad 2,40 mld. Na drugim miejscu, z liczbą ponad 2 mld aktywnych użytkowników, uplasował się YouTube, którego popularność wzrasta z każdym rokiem. Trzecie miejsce należało do aplikacji Whatsapp. Natomiast Instagram zajął dopiero szóste miejsce. Na liście popularnych Social Media znalazły się również: Tik Tok, Snapchat, Twitter, LinkedIn, a także Pinterest.
Wybierając odpowiednie miejsce na własną reklamę warto skoncentrować uwagę nie tylko na miejsce w rankingu popularności wybranego serwisu, ale i strukturę jego użytkowników.
Do najlepszych mediów społecznościowych zapewniających znaczną skuteczność reklam zalicza się m.in.:
Podsumowując, trudno nie doceniać roli mediów społecznościowych w procesie promocji firm. Efektywność reklam wynika przede wszystkim z ogromnego zasięgu generowanego przez znaczną liczbę aktywnych użytkowników. Wybierając media społecznościowe koncentrujące grupę interesujących nas odbiorców możemy w widoczny sposób poprawić rozpoznawalność firmy, a także sprzedaż oferowanych przez nią produktów i usług. W agencji interaktywnej Łódź chętnie korzystamy z siły Social Media i doradzamy naszym klientom najlepsze rozwiązania. Jeżeli chcesz się o tym przekonać, skontaktuj się z nami.
![]() |
Autor tekstu: Ewa Świderska |
A jakie jest Wasze zdanie na temat Pinteresta? Rośnie bardzo dynamicznie.