1
4 listopada 2020
0

YouTube Shorts alternatywą dla aplikacji TikTok?

YouTube to jeden z najpopularniejszych serwisów z wideo. Teraz uruchamia on platformę YouTube Shorts, czyli funkcję podobnie działającą do aplikacji TikTok, która ciągle zyskuje na popularności. Obecnie globalną ilość użytkowników tej aplikacji szacuje się na 1,5 miliarda. Trzeba tutaj zaznaczyć, że jest to bardzo duże osiągnięcie w ciągu roku i takiego sukcesu, jaki osiągnął TikTok, może pozazdrościć nie jeden serwis. YouTube może stać się teraz dla TikToka pewnego rodzaju konkurencją, ponieważ Google postanowiło umożliwić swoim użytkownikom publikowanie krótkich filmików. Jak myślisz, czy YouTube Shorts może ponowić sukces aplikacji TikTok? Sprawdź.

Czym tak właściwie jest YouTube Shorts?

YouTube Shorts to krótkie filmy nieprzekraczające 60 sekund długości. Samo działanie tej usługi jest podobne do aplikacji TikTok. A to dlatego, że do każdego nagrywanego materiału można zastosować muzykę w tle oraz dostosować kontrolę prędkości filmu czy też opóźnienia czasowe. Biblioteka z muzyką jest wybrana przez YouTube, a wśród niej znajdują się tysiące utworów. Krótkie filmy w YouTube Shorts nagrywane są w pozycji pionowej, które później będą wyświetlane na stronie głównej YouTube. Należy tutaj dodać, że wyświetlanie materiałów wideo będzie możliwe tylko i wyłącznie na urządzeniach mobilnych w osobnych grupach pomiędzy innymi grupami materiałów filmowych.

Czy YouTube Shorts dostępny jest również w Polsce?

Platforma YouTube Shorts w wersji beta została jak na razie wprowadzona tylko w Indiach. Jednak z czasem ma ona pojawiać się również w innych krajach. Według oficjalnych informacji z usługi YouTube Shorts w chwili obecnej można korzystać tylko w systemie Android. W późniejszym czasie ta opcja ma zostać wprowadzona również w systemie iOS.

Co powinno uwzględnić się podczas nagrywania filmików na YouTube Shorts?

Głównym założeniem YouTube Shorts jest pozyskanie nowych subskrypcji dla kanału na YouTube. Dlatego też warto byłoby przyłożyć swoją uwagę do nagrywania materiałów wideo, które miałyby znaleźć się w tej sekcji. Oprócz głównych wytycznych, które określają czas i metodę nagrywania filmów, trzeba zwrócić uwagę również na kilka innych czynników. Chodzi tutaj przede wszystkim o to, żeby podczas nagrywania Shortów przekazać użytkownikom swój zamysł w interesujący dla nich sposób. A co ważne przy każdym publikowanym filmiku trzeba umieścić hasztag #Shorts w tytule lub opisie.

YouTube Shorts – podsumowanie informacji

Podsumowując wszystkie informacje, to trzeba stwierdzić, że jest to platforma bardzo zbliżona funkcjonalnościami do aplikacji TikTok. Z czasem dostępne funkcje mają zostać rozbudowywane o nowe. Według Google jest to tylko początek możliwości wprowadzonych w YouTube Shorts, a kolejnych należy spodziewać się wkrótce. Więcej informacji o YouTube Shorts można znaleźć na oficjalnym blogu YouTube. Czy Twoim zdaniem YouTube Shorts ma szansę zyskać tak dużą popularność co TikTok i pozyskać potencjalnych odbiorców dla tej funkcji? Daj znać w komentarzu.

Autor tekstu: Krzysztof Krawczuk
Marketing Executive

Podziel się tym wpisem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane Artykuły

Amazon One jako nowy…

Nadchodzi rewolucja w internecie,…

Sprawdź jak zwiększysz skuteczność…

  • Kategorie