1
4 listopada 2020
0

YouTube Shorts, czyli TikTok od Google!

YouTube Shorts to nowa funkcja popularnego serwisu z wideo. Funkcja ta może stanowić bezpośrednią konkurencję dla działającej podobnie aplikacji TikTok, z której obecnie według niektórych danych korzysta na całym świecie ponad 1,5 mld użytkowników. Sukces, jaki na rynku mobilnym osiągnął TikTok, pozazdrościć może niemalże każda platforma. YouTube postanowił udostępnić użytkownikom nową opcję, która przypomina swoim działaniem właśnie popularnego TikToka! Czy nowa funkcja od Google będzie tak popularna jak TikTok? Sprawdź.

Co to jest YouTube Shorts?

YouTube Shorts to pionowe filmy o długości do 60 sekund lub krócej. Oprócz wyświetlania na Twoim kanale widzowie mogą znaleźć krótkie nagranie na stronie głównej i skorzystać z nowego sposobu oglądania w pionie, przeznaczonego do krótkich filmów.

Najnowsze narzędzie YouTube do tworzenia krótkich filmów – kamera Shorts, ułatwia tworzenie filmów o długości do 15 sekund z opcją przechwytywania wielu klipów. Możesz także korzystać z różnych funkcji kreatywnych, w tym:

  • Muzyka:> wybierz spośród wielu darmowych piosenek.
  • Kontrola prędkości: wybierz przyspieszenie lub spowolnienie nagrywania.
  • Timer: ustaw odliczanie do nagrywania w trybie głośnomówiącym i punkt zatrzymania, aby automatycznie zatrzymać nagrywanie.

Shorts – pojawiają się w obszarze historii oglądania lub jako sugestie pod filmami. Na razie takich filmów nie da się wyszukiwać w YouTube. Trzeba po prostu na nie natrafić. Istnieje jednak opcja polubienia wideo i ponadto w tym samym oknie można subskrybować twórcę.

YouTube Shorts w Polsce?

Warto nadmienić, że YouTube Shorts obecnie jest dostępny w wersji beta w Indiach, ale według informacji, które zostały opublikowane w sieci, najprawdopodobniej aplikacja Shorts, zostanie udostępniona użytkownikom jeszcze w 2020 roku. Niestety konkretna data nie została podana. Potwierdzone jest też, że nie będzie ona istnieć jako samodzielna aplikacja. Na chwilę obecną usługa jest umieszczana w pakiecie z główną aplikacją YouTube dla użytkowników Indii. Według doniesień działa ona tylko w systemie Android, a z czasem zostanie też dodana do wersji z iOS.

Shorts – czy można na nich zarabiać?

Niezależnie od tego, czy shorty znajdują się na stronie głównej, czy w odtwarzaczu krótkich filmów, reklamy nie będą na nich wyświetlane i nie będą generować przychodów z subskrypcji YouTube Premium.

Krótkie shorty również nie wpływają na kwalifikowalność do programu partnerskiego YouTube, ale subskrybenci pozyskani dzięki oglądaniu Twoich shortów nadal wliczają się do progu kwalifikacji.

W miarę eksperymentowania i ulepszania szortów w przyszłości mogą pojawić się możliwości zarabiania na szortach.

Podsumowanie

Dalsze funkcjonowanie TikToka stoi pod znakiem zapytania z uwagi na swoje ostatnie potknięcia. Wiele osób zastanawia się, dlaczego inne platformy społecznościowe próbują stworzyć coś na wzór słynnej aplikacji. Odpowiedź jest oczywista! Możliwe jest zablokowanie TikToka w USA, ale także i w innych krajach. Właściciele innych aplikacji zapragnęli wykorzystać to, licząc na podobny sukces, jaki osiągnęło chińskie przedsiębiorstwo ByteDance.

Autor tekstu: Krzysztof Krawczuk
Marketing Executive

Podziel się tym wpisem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane Artykuły

Amazon One – sposób…

Nadchodzi rewolucja w internecie,…

Sprawdź jak zwiększysz skuteczność…

  • Kategorie