24 lipca 2018
0

Visual Content, czyli o potędze obrazu we współczesnym marketingu

10 sekund. Tylko tyle wystarczy, by dokonać wstępnej oceny drugiego człowieka. W takim samym czasie wybieramy książkę na podstawie jej okładki i tyle samo czasu zajmuje nam podjęcie decyzji o pozostaniu na wybranej stronie internetowej. Trudno wobec tego ukryć to, że kluczowe znaczenie w procesie decyzyjnym odgrywają obrazy. A teraz usiądź wygodnie i sprawdź, dlatego tak ważny jest Visual Content.

W opinii wielu osób zdjęcia i grafiki umieszczane na stronach internetowych to forma odskoczni od prawdziwego komunikatu, jaki próbuje przekazać nam autor tekstu. Szacuje się, że to błędne założenie powoduje utratę około 80% przekazu, jaki mógłby i powinien pozostać w pamięci odbiorców prezentowanych treści. Pamiętając o zasadzie „10 sekund” warto poświęcić nieco więcej uwagi kwestii odpowiedniego doboru materiałów graficznych, które w rzeczywistości stanowią główny „wabik” na potencjalnych odbiorców oferowanych produktów i usług.

Liczy się autentyczność

Temat trendów w marketingu sieciowym jest nam szczególnie bliski. Każdego roku pojawiają się liczne artykuły branżowe i szkolenia, które mają nas wprowadzić w świat zmieniającej się i wszechobecnej reklamy. Co więcej, zmieniające się trendy wywierają istotny wpływ na proces projektowania i budowania stron internetowych. Dziś, w dobie powszechnego dostępu do Internetu, szczególnie istotnym elementem staje się atrakcyjność stron www oraz treści publikowanych w social mediach.

Internet to niczym nieograniczony strumień informacji i obrazów, jakie docierają do nas każdego dnia. Można wśród nich odnaleźć wiele interesujących i wartościowych treści. Problem polega jednak na tym, że nawet najlepsza treść potrzebuje odpowiedniego wsparcia wizualnego. Użytkownicy szybko nudzą się standardową oprawą graficzną i poszukują czegoś nowego, świeże i autentycznego.

Oczekiwanie autentyczności sprawia, że strony internetowe zbudowane na ogólnym szablonie, w którym wykorzystano zdjęcia stockowe (pochodzące z popularnych portali oferujących zdjęcia reklamowe wszelkiego typu produktów i usług) stopniowo ustępują miejsca tym serwisom, gdzie zdjęcia przedstawiają rzeczywiste miejsca, produkty i ludzi. Nawet jeżeli nie są tak doskonałej jakości jak fotografie pochodzące z fotolii, shutterstock’a czy innego portalu branżowego, to będą one przyciągały uwagę znacznie skuteczniej. Wynika to z tego, że zdecydowana większość użytkowników sieci uodporniła się już na perfekcyjne i modelowe sylwetki, z którymi utożsamianie się jest znacznie trudniejsze. Zdecydowanie lepsze efekty uzyskać można wówczas, gdy na firmowej stronie umieścimy zdjęcia własnych pracowników niż zdjęcie pobrane ze stocków przedstawiające uśmiechniętą i sympatyczną blondynkę zachęcającą do kontaktu.

Zasada autentyczności obowiązuje również w social mediach, gdzie odbiorcy chętniej poświęcają swój czas i uwagę treściom, które „wspierane” są przez autentyczne zdjęcia lub ciekawe grafiki.

Liczące się trendy

Wiemy już, że na użytkownikach niewielkie wrażenie robią powszechnie wykorzystywane wizualizacje i zdjęcia powstające w czasie profesjonalnych, wielogodzinnych sesji. Co wobec tego jest modne i za czym chętniej podążają stali bywalcy sieci? Oto kilka topowych trendów, jakie obecnie królują w Visual Content Marketingu:

 

  • New Naivety – w najprostszym ujęciu to trend oparty na luzie. Wszelkie materiały zdjęciowe i graficzne powinny oddawać Twoje pogodne usposobienie i umiejętność czerpania radości z codzienny spraw. W ten sposób łatwiej i na dłużej zapadniesz w pamięci swoich odbiorców;

 

  • Unfiltered – dosłownie „bez filtra”, czyli zdjęcia w pełni naturalne i niewyreżyserowane. Nierzadko zdarza się, że warsztatową są to zdjęcia błędne np. uchwycone w złym kadrze, nieostre, prześwietlone itd. Zamysł tego trendu jest taki, aby udostępniane zdjęcia oddawały spontaniczność ich twórcy. Nie muszą być doskonałe, za to powinny oddawać ulotność szczególnych momentów. W ten sposób odbiorca ma większe szanse w naturalny sposób utożsamić się z emocjami twórcy zdjęcia, a tym samym lepiej zrozumieć daną sytuację;

  • Gritty Woman – to trend, w którym kobiety przedstawiane są jako silne i niebojące się wyzwań. Najczęściej fotografie przedstawiają kobiety wykonujące zadania typowe dla mężczyzn, takie jak naprawa samochodu czy trening siłowy;

  • obraz = treść – kolejnym trendem w Visual Content Marketingu jest stosowanie zdjęć, ilustracji i grafik oddających sens prezentowanego artykułu, w taki sposób aby odbiorca zapamiętał go na długi czas, a nawet chętnie się nim dzielił z innymi osobami. Znane wszystkim powiedzenie „jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów” świetnie sprawdza się w odniesieniu do Visual Content. I bardzo dobrze poradzili sobie z tym twórcy reklamy JBL. Na jednej grafice udało się oddać specyfikę hałaśliwego otoczenia i wyciszające właściwości ich produktu.

 

Źródło: jbl.com

 

Innym przykładem świetnie wykorzystanego obrazu jest reklama firmy Stihl. W reklamie posłużono się metaforycznym obrazem wojowników, którzy wspólnymi siłami gotów są pokonać każde drzewo. W ten sposób twórca reklamy sugeruje odbiorcom to, że dzięki pilarkom firmy Stihl staną się tak samo niepokonani, jak grupa doskonałych wojowników.

Źródło: stihl.com

 

Podsumowując, podążając za współczesnymi trendami marketingu internetowego możemy zauważyć, że era wszechobecnych zdjęć stockowych to już przeszłość. Wyraźnie wyodrębniają się dwa kierunki rozwoju Visual Content Marketingu, a mianowicie:

  • realizm – pokazywanie świata takiego jakim jest, bez dodatkowych upiększeń i zniekształceń, aby móc docierać do odbiorców z naturalnymi obrazami rzeczywistości;
  • abstrakcja – obrazy mają wywoływać silne emocje odbiorcy, a tym samym na długo pozostawać w jego pamięci. Abstrakcyjność obrazów nierzadko jest szokująca, jednak zawsze powinna stanowić iskrę zmuszającą odbiorców do przemyśleń.

 

Czy nadal sądzisz, że obraz to tylko zbędny dodatek, który zajmuje miejsce na Twojej stronie? Jeżeli poszukujesz wsparcia w tworzeniu kreatywnego i przyciągającego uwagę Visual Content Marketingu, zawsze możesz liczyć na pomoc naszego zespołu.

Jeśli chcesz abyśmy poprowadzili dla Ciebie działania marketingowe, to skontaktuj się z nami:

Visual Content, czyli o potędze obrazu we współczesnym marketingu
5 / 5 - 2 głos[y]

Podziel się tym wpisem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane Artykuły

Sekrety optymalizacji kampanii Google…

mobile w kampaniach google ads 4dl.pl

Jak ważny jest Mobile…

Mobile First Index, czyli…

  • Kategorie