1
13 czerwca 2018
0

10 sposobów na skuteczną kampanię AdWords

Każdy kto choć przez chwilę pomyślał o reklamie dzięki Google AdWords, musiał brać pod uwagę jak zadbać o jej skuteczność. Pomaga w tym odpowiednie przygotowanie się do przeprowadzenia takiej kampanii. Na czym takie przygotowania powinny polegać?

1 sposób na skuteczną kampanię AdWords
Zastanów się do kogo chcesz trafić z reklamą. Kto jest Twoim Klientem. Jak już to będziesz wiedział, to zastanów się co będzie celem Twojej kampanii. Pamiętaj, że nie chodzi zawsze o sprzedaż. Nowe firmy często próbują zyskać „świadomość marki”, a duże firmy np. wprowadzając nowy produkt na rynek starają się zaciekawić nim Swoich Klientów.

2 sposób na skuteczną kampanię AdWords
Ustaliłeś już cele kampanii. Co teraz? Teraz zajmij się doborem fraz kluczowych. To bardzo istotny proces, ponieważ od niego będzie zależeć kto i w jaki sposób zobaczy Twoją reklamę. Jak takie frazy znaleźć? To przeważnie nazwy Twoich sprzedawanych produktów lub świadczonych usług. Ale to również x innych kombinacji fraz, które możesz znaleźć np. korzystając z Planera Słów Kluczowych.

3 sposób na skuteczną kampanię AdWords
Masz już słowa kluczowe, ale nie możesz ich od tak dodać do kampanii. Musisz wiedzieć, że istnieje 5 różnych typów dopasowania słów kluczowych i musisz mieć świadomość jak ich używać. Ten temat jest tak obszerny, że zapewne opiszemy go w innym artykule. W tej chwili musisz pamiętać, że w zależności od użytych przez Ciebie dopasowani Twoja reklama może trafiać do Twoich ściśle wybranych użytkowników, bądź pojawiać się na frazy często nie związane z Twoją branżą – to wszystko zależy od tego jakiego dopasowania słów kluczowych użyjesz.

Dopasowanie przybliżone – bardzo ogólne i nieprecyzyjne. Możesz budować nim zasięg.

Dopasowanie do wyrażenia – bardziej precyzyjne dopasowanie, ale dające możliwość uzyskiwania nowych fraz na bazie Twoich fraz dodanych na koncie AdWords.

Dopasowanie ścisłe – bardzo precyzyjne dopasowanie. Użytkownicy muszą wpisać w wyszukiwarkę dokładnie tą frazę jakiej użyłeś na koncie AdWords, by reklama się pojawiła.

Dopasowanie modyfikator dopasowania przybliżonego – to coś pomiędzy dopasowaniem przybliżonym, a dopasowaniem do wyrażenia. Daje spore możliwości w szukaniu nowych fraz jakich szukają Twoi Użytkownicy, ale nie odbiega od Twoich fraz tak bardzo jak dopasowanie przybliżone.

Dopasowanie wykluczające – o wykluczające frazy również powinieneś zadbać jeszcze przed uruchomieniem kampanii, aby wykluczyć niepotrzebne wyświetlenia reklamy. Oczywiście wszystkiego nie przewidzisz, dlatego istotne jest to by analizować raport wyszukiwanych fraz i dodawać nowe wykluczające frazy.

4 sposób na skuteczną kampanię AdWords
Kolejnym elementem układanki są teksty reklamowe. To one mają przykuć uwagę Twojego Potencjalnego Klienta. Ten element na przestrzeni lat zmienił się bardzo mocno i coraz bardziej upodabnia się do naturalnych wyników. W tej chwili masz możliwość dodania 2 nagłówków po 30 znaków razem ze spacjami oraz opisu zawierającego aż 80 znaków razem ze spacjami. W nagłówkach przeważnie wykorzystuje się słowo kluczowe z danej grupy reklam oraz wezwanie do działania typu: Zarejestruj się; Kup nasze produkty; Zapoznaj się z naszą ofertą itp. Itd. W zależności jakie usługi świadczysz, bądź sprzedajesz produkty. Opis reklamy ma być krótką informacją, która zaciekawi Twojego Klienta. Może to być informacja o Twojej firmie, krótka notka o danym produkcie, czy informacja o rabatach i promocjach

5 sposób na skuteczną kampanię AdWords
Grupowanie słów kluczowych. W punkcie 4 pisałem o tym, że w nagłówku możesz użyć słowa kluczowego. To spowoduje, że jeśli szukający wpisze frazę, której Ty używasz w swojej kampanii, to zostanie ona pogrubiona. Aby uzyskać taki efekt musisz pogrupować słowa kluczowe i wrzucić je do odrębnych grup reklam. Da Ci to możliwość dla precyzyjnie pogrupowanych fraz kluczowych, utworzenie konkretnych tekstów reklamowych co wpłynie pozytywnie na tzw. współczynnik klikalności i Wynik Jakości.

6 sposób na skuteczną kampanię AdWords
Do każdej grupy reklam, czy też kampanii możesz dodać rozszerzenia reklam. Ich stosowanie spowoduje, że Twoja reklama stanie się jeszcze bardziej obszerna, a przez to bardziej będzie się rzucać w oczy. Masz do dyspozycji: rozszerzenie linków witryny, rozszerzenie objaśnień, rozszerzenie informacji w witrynie, rozszerzenie lokalizacji, rozszerzenie połączeń, rozszerzenie wiadomości, rozszerzenie cen.

7 sposób na skuteczną kampanię AdWords

Musisz wiedzieć, że budżet dzienny Twojej kampanii jest wydawany już od północy. Zastanów się czy Twoi Klienci kupują w nocy. Ustaw tak harmonogram, żeby Twoi Klienci trafiali do Ciebie w godzinach Twojej pracy, albo wtedy, gdy kupują Twoje produkty.

8 sposób na skuteczną kampanię AdWords

Jeśli sprzedajesz kwiaty w Krakowie, to ustaw region kierowania reklamy na jakiś promień od Twojej kwiaciarni. Jeśli sprzedajesz agd i rtv w sklepie internetowym i dysponujesz odpowiednim budżetem to możesz kierować reklamę na całą Polskę. Wszystko zależy od Twoich początkowych założeń.

9 sposób na skuteczną kampanię AdWords

Czy wiesz, że Twoi Klienci kupują przeważnie w poniedziałek o godzinie 10:00-12:00 w Warszawie? Oczywiście to tylko przykład, ale musisz umieć odpowiedzieć na takie pytanie. Musisz wiedzieć kiedy, gdzie i z jakich urządzeń masz konwersje. Mając tą wiedzę możesz ustawiać modyfikator stawek CPC, by zwiększyć lub zmniejszyć stawkę za kliknięcie w konkretnych godzinach, dniach, regionach i na konkretnych urządzeniach.

10 sposób na skuteczną kampanię AdWords

Analiza wyników. Odpowiednio wdrożony i zoptymalizowany Google Analytics. Na pewno zdajesz sobie sprawę, że odpowiednio zbierane dane, dadzą Ci „czyste dane” pozbawione niepotrzebnych informacji, które mogą wprowadzić Cię w błąd. Połącz konto Google Analytics z kontem Google AdWords i zbieraj dane.

Już po paru dniach od uruchomienia kampanii będziesz mógł wyciągać pierwsze wnioski, ale sugeruje Ci poczekać aż próbka będzie na tyle duża, żebyś miał pewność, że zmiany jakich chcesz dokonać są słuszne. Zebrane dane z konta Google Analytics i Google AdWords pozwolą Ci analizować skuteczność tekstów reklamowych jak słów kluczowych. To od tych danych będzie zależało, czy wstrzymasz tekst reklamowy bądź czy zwiększysz stawkę CPC dla konkretnego słowa kluczowego.

Pamiętaj, że kampania AdWords to ciągły eksperyment, a Ty musisz go w kółko powtarzać. Testować pewne rozwiązania i doprowadzać do stanu, gdzie Twoja kampania będzie uzyskiwać jeszcze lepsze efekty. Zapewne zauważyłeś, że nie pisałem zbyt wiele o stawkach za kliknięcie i budżecie dziennym kampanii. Są one bardzo mocno zależne od Twojej branży i ustawień samej kampanii AdWords. Inaczej wydawany jest budżet dzienny kierując kampanię tylko na Kraków, a inaczej na całą Polskę. To zawsze zależy od Ciebie, ale musisz wiedzieć, że nawet z małym budżetem i odpowiednio ustawioną kampanią możesz pozyskiwać nowych Klientów. Powodzenia.

Autor tekstu: Dominik
Google AdWords Specialist

3.7/5 - (3 votes)

Podziel się tym wpisem

Możliwość komentowania została wyłączona.

Polecane Artykuły

Amazon One jako nowy…

Nadchodzi rewolucja w internecie,…

Sprawdź jak zwiększysz skuteczność…

  • Kategorie