1
20 stycznia 2020
0

TrueView. Poznaj nową formę reklamy na You Tube

6 na 10 internautów deklaruje, że woli oglądać programy za pośrednictwem Internetu niż w tradycyjnej telewizji. To cenna informacja dla reklamodawców, którzy chcieliby zwiększyć efektywność kampanii reklamowych. Czas na TrueView, czyli skuteczną formę promocji z systemem płatności za efekty.

Optymalizacja kosztów przeznaczonych na marketing internetowy to coraz łatwiejsze zadanie, dzięki licznym rozwiązaniom oferowanym przez m.in. Google. Wybierając kampanie reklamowe TrueView na YouTube nie trzeba płacić za same działania. Od teraz możliwe jest ponoszenie kosztów tylko i wyłącznie skutecznego dotarcia reklamy do odbiorców.

TrueView – nowy format reklamy

Jednym z najnowszych formatów reklamy wideo od Google jest kampania TrueView, której zadaniem jestem docieranie do odbiorców zainteresowanych określoną marką, produktami lub usługami. W ten sposób minimalizowane są wydatki przeznaczone na nietrafione kampanie, a sam przekaz dociera do grona potencjalnych klientów. Reklamę TrueView można utworzyć z poziomu Google Ads, wybierając kampanię typu „Wideo”. W ten sposób kreacja marki staje się łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej.

Istnieją dwa podstawowe formaty reklamy TrueView:

  • reklamy in-stream – to materiały reklamowe emitowane przed filmami w YouTube, w ich trakcie lub po nich. Te same filmy reklamowe mogą być wyświetlane w partnerskich witrynach oraz w aplikacjach wideo. Istotnym elementem tego typu reklam jest to, że widzowie mogą pominąć wyświetlanie reklamy po upływie 5 sekund. Co więcej, reklamodawca zapłaci za wyświetlenie reklamy tylko wówczas, gdy odbiorca obejrzy co najmniej 30 sekund reklamy lub cały film (np. gdy reklama trwa krócej niż 30 sekund);
  • reklamy wideo Discovery – to materiały reklamowe pojawiające się w momencie wyszukiwania przez użytkownika określonych treści. Wideo wyświetlane będzie w wyszukiwarce YouTube wraz z podobnymi filmami, a także na głównej stronie YouTube (w wersji na urządzenia mobilne). To użytkownik decyduje o tym, czy chce obejrzeć reklamę. Jeżeli zdecyduje się na to działanie, wówczas reklamodawca ponosi koszt aktywności widza.

Reklamy in-stream to doskonałe rozwiązanie dla firm, które chcą zwiększyć rozpoznawalność marki i produktów, a także dążących do utrwalenie ich w świadomości konsumentów. W przypadku formatu Discovery to rozbudzanie ciekawości i dawanie odbiorcom możliwości odkrywania nowych produktów i usług.

Active czy Shopping?

W zależności od tego, co jest celem reklamodawcy, kampanie TrueView można ustawić pod indywidualne potrzeby. W ramach kampanii TrueView for Active można wybrać jeden z dwóch celów reklamowych: „Potencjalni klienci” lub „Ruch w witrynie”. Jak więc widać, można rozbudzić zainteresowanie klientów określonym produktem lub usługą, bądź też zachęcić ich do podjęcia określonych działań w obrębie firmowej strony internetowej.

W formacie TrueView for Shopping wybrać można opcję:

  • standardowego zwiększenia zainteresowania zakupem, czyli zwiększenia liczby odwiedzających, zaangażowanych i zainteresowanych zakupem;
  • produktową, czyli zachęcenia do oglądania i zakupu określonych produktów dostępnych w sklepie.

Według analiz Google, format TrueView skutecznie wpływa na poziom CTR-ów, które osiągają nawet czterokrotnie lepsze wyniki niż standardowe formaty reklam. Warto jednak pamiętać o tym, że po ustawieniu reklamy należy odczekać co najmniej 7 dni, aby otrzymać jak najbardziej wiarygodny wyniki CTR-ów. Jako optymalny czas działania reklamy wskazuje się jednak 14 dni.

Podsumowując, nowy format kampanii reklamowych na YouTube to niewątpliwie ogromne ułatwienie dla każdego, kto dąży do optymalizacji kosztów przeznaczonych ma marketing internetowy. W naszej agencji interaktywnej 4DLight chętnie wspomożemy Twoje działania, zarówno w trakcie indywidualnego doradztwa, jak i w ramach ogólnego outsourcingu marketingu. Skontaktuj się z nami i sprawdź, czy kampania TrueView jest dla Ciebie i co możesz dzięki niej zyskać.

Autor tekstu: Krzysztof Krawczuk
Marketing Executive

Podziel się tym wpisem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane Artykuły

Sprawdź jak zwiększysz skuteczność…

HTTP/2 przyspiesz w XXI…

Favikona wędruje do wyszukiwarki…

  • Kategorie