1
21 stycznia 2020
0

Jeśli nie reklama, to co?

Czy wiesz, że polscy internauci stosują największą ilość blokerów reklam na świecie? Według danych statystycznych blisko 50% użytkowników Internetu w Polsce świadomie „odcina” się od przekazów reklamowych. Marketing internetowy to jednak nie tylko reklama. Przeczytaj i dowiedz się, w co warto inwestować, aby kreacja marki była skuteczna.

Statystki

Opublikowane w 2019 roku wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Millward Brown (międzynarodowego koncernu specjalizującego się w badaniu rynku i opinii publicznej), nie pozostawiają złudzeń. Polacy nie należą do zwolenników reklam internetowych, które wciąż lubią wyskakiwać w mniej lub bardziej odpowiednich miejscach. I tutaj z pomocą przychodzą różnego typu blokery reklam, które w Polsce cieszą się ogromną popularnością. Według danych statystycznych aż 46% wszystkich Polaków korzysta z oprogramowania blokującego reklamy. W przypadku osób należących do tzw. „pokolenia Z” (inaczej nazywanego również „pokoleniem internetowym”) odsetek ten jest jeszcze wyższy i wynosi 50%.

Warto jednak zwrócić uwagę na to, że wśród pozostałych osób nie brakuje takich, które pojawiające się reklamy internetowe ignorują. Co za tym idzie, budżet przeznaczony na marketing internetowy skoncentrowany na reklamie sieciowej może okazać się niewystarczający, aby skutecznie kreować wizerunek firmy lub produktu.

Fundament sukcesu – content marketing

Współczesny marketing internetowy to złożone zagadnienie. Już nie wystarczy reklama w sieci umieszczona w najpopularniejszych portalach. Odbiorcy stają się coraz bardziej świadomi, a liczne oprogramowania i aplikacje ułatwiają im funkcjonowanie w Internecie.

Traktując temat nieco bardziej obrazowo, współczesny odbiorca to ktoś, kto zwraca uwagę na oferty skierowane do niego. Istotnym staje się zrozumienie, kim jest klient, jaki prowadzi styl życia, co jest dla niego ważne, a przede wszystkim, czego poszukuje.

Dobrze przygotowany content marketing to fundament, na którym budowana jest silna pozycja marki. I stąd też coraz większy nacisk nakładany na wysokiej jakości treści umieszczone na firmowej stronie internetowej, a także w portalach społecznościowych. Teksty SEO stają się integralną częścią całego procesu marketingowego. I o ile tzw. frazy kluczowe wciąż są ważne, to ważniejszym jest stworzenie takiego tekstu, który atrakcyjny jest przede wszystkim dla odbiorcy, a nie robotów Google. Dawne kampanie adwords ustąpiły miejsca wartościowym treściom, które nie zaśmiecają wirtualnej przestrzeni.

Solidne pozycjonowanie

Jakość, jakość, jakość. Coraz to nowsze algorytmy Google coraz wyżej podnoszą poprzeczkę, a specjaliści SEO mają ręce pełne pracy. Konieczne jest działanie strategiczne i jakościowe. Już nie ilość, a jakość ma znaczenie. Teksty „nafaszerowane pustymi frazami” tracą znaczenie. Przyszedł jednak czas zbierania plonów przez firm, które od dawna stawiały na wartościowe treści. To właśnie te strony internetowe mają szansę na znalezienie się na szczycie rankingów Google.

Prawdziwym wyzwaniem jest również pozycjonowanie stron pod tzw. wyszukiwarkę głosową. Asystent Google przygotowano bowiem w taki sposób, aby był w stanie rozpoznawać naturalną mowę. Co za tym idzie, konieczne jest wdrożenie zmian również na poziomie przygotowania zaplecza pod pozycjonowanie. SEO bardziej naturalne? Tak, to możliwe. I jak widać na przykładzie nowego algorytmu Google BERT, a także głosowego asystenta Google, to wręcz konieczna zmiana.

Znani promują lepiej

Celebryci. Często mówi się o nich, że to „ludzie znani z tego, że są znani”. We współczesnym świecie wszechobecnego Internetu celebrytą może stać się każdy. I chociaż czasami trudno zrozumieć sekret sukcesu tych osób, to w rzeczywistości ich popularność może być kluczem do sukcesu również innych marek.

Współpraca z influencerami stała się popularnym elementem marketingu sieciowego już jakiś czas temu. Wciąż jednak możemy obserwować dynamiczny wzrost zainteresowania tym sektorem, a coraz to większe marki decydują się na tę formę promocji. Nie jest już tajemnica, że znani i lubiani idole często odpowiedzialni są za większy wzrost sprzedaży, niż kampanie reklamowe.

Influencerzy wykorzystują media społecznościowe, takie jak: You Tube, Facebook, Instagram, Myspace, czy Twitter. Posiadają tysiące, a czasami setki tysięcy tzw. followersów, a ich materiały filmowe i zdjęcia wyświetlane są nierzadko miliony razy. Współpraca z jednym celebrytą internetowym to wygenerowanie znacznego zasięgu. Co ważniejsze, influencerzy cieszą się uznaniem swoich odbiorców, a polecane przez nich marki i produkty chętniej nabywane są przez nowych klientów.

Polecaj i zyskuj więcej

Programy afiliacyjne nie stanowią nowości na rynku. Stają się jednak coraz popularniejszym narzędziem wykorzystywanym przez liczne firmy. Doskonałym przykładem są banki, które już od jakiegoś czasu sukcesywnie promują swoje programy poleceń. Klient polecający zyskuje premię w zamian za skuteczne polecenie nowego klienta. Co ciekawe, nierzadko nowi klienci również zyskują premie za dołączenie do grona klientów danej organizacji.

Sekretem siły programów afiliacyjnych jest liczba uczestników. Tysiące, a czasami dziesiątki tysięcy uczestników to możliwość błyskawicznego dotarcia do nowych odbiorców, przy równoczesnym maksymalnym zredukowaniu kosztów promocji. To uczestnicy programów poprzez swą aktywność stanowią główny „nośnik” reklamy. I to właśnie sprawia, że marki dostrzegają swą szansę w tej formie aktywnej promocji swoich produktów.

Podsumowując, reklama w czystej swej postaci przestaje być tak skuteczną „dźwignią handlu”, jaką była jeszcze kilka lat temu. Zmieniają się trendy i zwyczaje ludzi, a także technologie, które generują coraz to nowsze kanały komunikacji z klientami. Z tego też powodu tak ważne jest zrozumienie zwyczajów, a także potrzeb odbiorców. Dobrze przygotowany content staje się bowiem istotnym punktem wyjścia, skąd wiodą różne drogi co obranego celu.

Sukces w kreacji marki to kompleksowe działania, oparte na przemyślanych planach. Łącząc jakościowe SEO z dobrze dobraną formą promocji, to gwarancja zwrotu nakładów finansowych przeznaczonych na marketing internetowy. Współpraca z influencerami i/lub udział w programach afiliacyjnych może być ciekawą i efektywną alternatywą standardowej reklamy, bądź też jej uzupełnieniem.

Jeżeli zastanawiasz się w jaki sposób możesz zwiększyć skuteczność promocji swojej firmy, skontaktuj się z nami. W agencji interaktywnej Łódź – 4DLight znajdujemy rozwiązania dopasowane do indywidualnych potrzeb naszych klientów.

Autor:

Autor tekstu: Żaneta Baran
Copywriter

Jeśli nie reklama, to co?
Oceń usługę!

Podziel się tym wpisem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane Artykuły

Sprawdź jak zwiększysz skuteczność…

HTTP/2 przyspiesz w XXI…

Favikona wędruje do wyszukiwarki…

  • Kategorie