1
31 lipca 2018
0

Reklama na miarę, czyli o narzędziach analitycznych

We współczesnym świecie reklamy nie ma miejsca na przypadkowe ruchy i działanie o niskim stopniu skuteczności. Z tego powodu specjaliści od reklamy w sieci tak dużą uwagę koncentrują na analizie. Trudno bowiem wyobrazić sobie prowadzenie jakiejkolwiek kampanii bez możliwości zmierzenia jej skuteczności. Co więcej, nowoczesne i zaawansowane technologicznie narzędzia do analityki sprawiają, że reklamodawca może ustalić poziom skuteczności reklam, poznać grupę odbiorców, a nawet określić poziom konwersji. Informacje otrzymywane w drodze wdrożenia profesjonalnych narzędzi analitycznych stanowią istotny element działań marketingowych, ponieważ to właśnie na ich podstawie możliwe jest ustalenie preferencji i oczekiwań odbiorców dostarczanych produktów i usług. I chociaż dążenie do zrozumienia potrzeb klientów (zarówno tych własnych, jak i potencjalnych) nie jest nowością, to właśnie teraz, w dobie powszechnej cyfryzacji zyskujemy rzetelne wsparcie w postaci rozwiązań takich jak Google Analytic oraz Yandex Metrica.

Google Analytics

To jedno z najczęściej stosowanych narzędzi przeznaczonych do analizowania ruchów na stronach internetowych, które dostarczane jest przez Google. Korzystając z Google Analytics możemy uzyskać informacje dotyczące użytkowników analizowanych portali oraz ich aktywności, a w tym:

1. ogólna liczba pozyskanych użytkowników;

2. miasto z jakiego pochodzi użytkownik;

3. wiek użytkownika;

4. preferencje i zainteresowania użytkownika;

5. łączny czas przebywania na stronie www;

6. liczba przejrzanych podstron.

Dodatkowo Google Analytics umożliwia nam sprawdzenie skuteczności kampanii takich jak Google Ads oraz Facebook ADS. Wszystko za sprawą analizy ruchów na stronie www, z uwzględnieniem przekierowań na poszczególne podstrony. Ujmując temat nieco bardziej obrazowo, Google Analytics pozwala nam sprawdzić skąd wyszło dane przekierowanie i na jaką podstronę przeniosło ono użytkownika.

Innym, istotnym parametrem analizowanym przez Google Analitics jest tzw. współczynnik odrzuceń. Na podstawie tej wielkości uzyskujemy informacje na temat tego, ile osób opuściło naszą stronę internetową zaraz po wejściu. Wysoka wartość współczynnika odrzuceń może świadczyć o źle prowadzonej kampanii, bądź też o problemach wynikających z funkcjonowania samej strony internetowej. W oparciu o dane dotyczące źródeł oraz czasu konwersji użytkowników, można wdrożyć działania mające na celu optymalizację prowadzonych kampanii reklamowych.

Yandex Metrica

Genialna alternatywa dla Google Analytics, czyli narzędzie służące do badania aktywności użytkowników na prowadzonych przez nas stronach www. Rozwiązanie to zaprojektowano w taki sposób, aby poza podstawowymi funkcjonalnościami (tj. odczyt ogólnej liczby użytkowników na stronie www, analiza stron docelowych, czy też pozyskiwanie danych dotyczących poszczególnych użytkowników) zapewniało możliwość nagrywania sesji użytkowników. Funkcjonalność ta jest niezwykle cenna, ponieważ umożliwia ona przeanalizowanie krok po kroku ruchów użytkowników na stronie, a tym samym sprawdzenie czy użytkownicy mają problemy z poruszaniem się po stronie internetowej, a także w jakim obszarze problemy te występują. Wiedza na temat tego typu problemów pozwala na wprowadzenie zmian w zakresie UI/UX, w celu optymalnego dopasowania funkcjonowania strony www do potrzeb i oczekiwań jej użytkowników.

Co ciekawe, Yandex Metrica posiada również funkcję tzw. mapy termicznej, która obrazuje ilość kliknięć w poszczególne linki, a nawet pozwala sprawdzić, jak daleko użytkownicy skrolowali poszczególne strony oraz podstrony. Na tej podstawie możemy wyszukać na naszej stronie internetowej najlepsze miejsca, w których umieścimy istotne dla nas linki, bądź też komunikaty. W ten sposób tworzymy najbardziej zoptymalizowaną ścieżkę sprzedażową, przez którą dosłownie prowadzimy klienta, aż do momentu pozyskania leada, czyli wzbudzenia w nim zainteresowania ofertą danego produktu lub usług.

Optymalizacja stron www

Analiza zachowań i preferencji użytkowników stron internetowych nie powinna stanowić jedynego obszaru naszych zainteresowań. Bardzo ważne jest również bieżące kontrolowanie wydajności prowadzonych przez nas stron, a także ich funkcjonowania, z uwzględnieniem specyfikacji technicznej różnego typu urządzeń.

Chcąc upewnić się, że szybkość z jaką działa nasza strona jest dostosowana do oczekiwań użytkowników, możemy posłużyć się narzędziami takimi jak Google Page Speed. To proste narzędzie działa w trybie online, a informacje jakie uzyskujemy dzięki jego zastosowaniu pozwalają nam ustali, jakie obszary strony www powinny być zoptymalizowane, aby przyspieszyć jej działanie. Dążąc do poprawy funkcjonalności strony internetowej warto uwzględnić walidację W3C, a więc działania mające na celu sprawdzenie ewentualnych błędów występujących w obrębie danej strony. Naprawa powstałych błędów spowoduje, że strona będzie wyświetlana na wszelkiego typu urządzeniach, a tym samym stanie się bardziej przyjazna użytkownikom.

Reklama na miarę, czyli o narzędziach analitycznych
5 / 5 - 1 głos[y]

Podziel się tym wpisem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane Artykuły

Pixel Facebooka – wyższy…

10 faktów o SEO…

Strona www z szablonu…

  • Kategorie