1
12 września 2018
0

Kampania w układzie siatki, czyli o sprzedaży przez Instagram

Media społecznościowe to doskonałe środowisko dla każdego, komu zależy na stworzeniu nowoczesnego kanału komunikacji z klientem. Powszechnie znane i użytkowane przez miliardy użytkowników portale stają się swoistego rodzaju przestrzenią, w której marki mogą kreować swój wizerunek i promować oferowane produkty. W miejscach takich jak Instagram dobrze przygotowana kampania reklamowa to solidny fundament sukcesu całej firmy. Warto wobec tego przekonać się jak działa kolekcja na Instagramie.

Daj się zobaczyć

Kolekcja to funkcja jaką Instagram wprowadził już jakiś czas temu. Początkowo umożliwiała ona użytkownikom szybkie tworzenie własnych katalogów z interesującymi zdjęciami i materiałami graficznymi odnalezionymi na profilach innych użytkowników. Obecnie Instragram poszedł o krok dalej i dziś możliwe jest tworzenie kampanii reklamowych w formie kolekcji.

Nowy format reklamy jest nie tylko bardziej przejrzysty i funkcjonalny dla użytkowników urządzeń mobilnych, ale i zdecydowanie bardziej atrakcyjny wizualnie. Co ważniejsze (z punktu widzenia reklamodawcy), kolekcja budowana w formie kanwy sprawia, że przeglądane na zdjęciach produkty stają się tzw. touchpointem (punkt styczności klienta lub potencjalnego klienta z daną marką, będący równocześnie jednym z wielu punktów tworzących ścieżkę sprzedaży). Wystarczy jedno kliknięcie, aby widziany post stał się pełnowymiarowym środowiskiem reklamy.

W praktyce reklama tworzona w formacie kolekcji ułatwia użytkownikom Instagrama przeglądanie, poznawanie, a także kupowanie produktów prezentowanych w takiej formie (m.in. dzięki przyciskowi CTA, który ułatwia zapoznanie się ze szczegółami oferty). W przypadku firm prowadzących swoje profile również na Facebooku istnieje możliwość wykorzystania tego formatu na potrzeby tworzenia atrakcyjnej i spójnej kampanii obejmującej oba portale. I jak utrzymuje wielu specjalistów ds. marketingu sieciowego, nowy format reklamy w istoty sposób wpływa na wskaźnik efektywności lejka. Oznacza to, że kolekcja ułatwia budowanie relacji z potencjalnymi klientami, którzy staną się nabywcami oferowanych produktów.

Sprzedaż w układzie siatki

W teorii format kolekcji posiada cztery odrębne szablony, przy czym Instagram umożliwia wykorzystanie jedynie sprzedaży w układzie siatki. Pod tą nieco enigmatyczną nazwą skrywa się dość proste, jednak atrakcyjne wizualnie rozwiązanie. W układzie siatki mamy wyodrębniony główne zdjęcia lub film, pod którym znajdują się trzy dodatkowe zdjęcia. Istnieje również możliwość dodania opisu/nazwy produkty (maksymalnie 90 znaków).

Zdjęcia widoczne pod głównym materiałem mogą być ustawione na sztywno lub pobierane w sposób automatyczny. W zależności od potrzeby firmy możliwe jest więc prezentowanie określonych produktów (np. nowości lub produktów sprzedawanych w promocyjnej ofercie), bądź też losowe prezentowanie produktów znajdujących się w grupie najpopularniejszych.

Kolekcja na Instagramie i Facebooku

W przypadku tworzenia równolegle kampanii na Instagramie oraz Facebooku należy pamiętać o tym, że pomiędzy tymi dwoma kolekcjami istnieją pewne drobne, jednak istotne różnice. W przypadku Facebooka pod głównym zdjęciem (filmem) widoczne są cztery zdjęcia produktowe a nie trzy, jak w przypadku kolekcji na Instagramie. W takiej sytuacji należy utworzyć reklamę z czterema zdjęciami, które na Instagramie dobierane będą w sposób dynamiczny.

Dodatkowo w kolekcji widocznej na Facebooku możliwe jest utworzenie nagłówka, który nie jest widoczny na Instagramie. Dodatkowy tekst można dodać z poziomu Instagrama, jednak stanie się on widoczny tylko dla użytkowników Facebooka.

Czy format reklamy „Sprzedaż produktów: układ siatki” można uznać za rewolucję na Instagramie? W pewnym stopniu owszem, ponieważ tego typu rozwiązania zawsze ułatwiają nawiązywanie kontaktu z potencjalnymi klientami. Warto pamiętać tylko o tym, że sam szablon to nie wszystko. Atrakcyjność reklamy zależy w głównej mierze od zastosowanych materiałów, w tym filmów i zdjęć produktowych. Mając bogate doświadczenie w tworzeniu zarówno kampanii, jak i materiałów promocyjnych (w tym filmów reklamowych, prezentacji, zdjęć produktowych itd.), chętnie podpowiemy w jaki sposób skutecznie promować i sprzedawać produkty w oparciu o nowy format na Instagramie oraz Facebooku. Z nami widoczność i rozpoznawalność w mediach społecznościowych jest gwarantowana. Chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z naszym biurem.

Chcesz skutecznie prowadzić kampanie na Instagramie?
Agencja interaktywna 4dl.pl - blog

Kampania w układzie siatki, czyli o sprzedaży przez Instagram
Oceń usługę!

Podziel się tym wpisem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane Artykuły

10 faktów o SEO…

Strona www z szablonu…

(Nie)doceniany Mobile Marketing

  • Kategorie