1
28 sierpnia 2018
0

Marketing według Facebook’a, czyli idą zmiany

Facebook. Jedni go kochają, inni nienawidzą. I chociaż od lat zapowiada się bolesny upadek giganta, to w dalszym ciągu jedno z najpopularniejszych mediów społecznościowych na całym świecie. Według najnowszych statystyk (dreamgrow.com), Facebook posiada największą liczbę aktywnych użytkowników, wyprzedzając serwisy takie jak YouTube czy Instagram. Szacuje się, że do końca 2018 roku miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka wynosić będzie 2,35 miliarda. I trzeba przyznać, że tak ogromnej bazy potencjalnych klientów trudno szukać w jakimkolwiek innym miejscu. Czy jednak Facebook jest tak przyjazny wobec reklamodawców? Czas bliżej przyjrzeć się zmianom, jakie szykuje dla nas Zuckerberg i jego zespół.

Zmiana zasięgów

Na początku roku Mark Zuckerberg zapowiedział na swoim oficjalnym profilu, że zespół Facebook’a dołoży wszelkich starań, aby czas spędzony na Facebook’u był dla jego użytkowników „dobrze spędzonym czasem”. W praktyce oznaczać to miało wprowadzenie nowego algorytmu, który zmniejszy liczbę postów reklamowych wyświetlanych na tablicach prywatnych użytkowników. Z założenia Facebook ma ułatwiać utrzymywanie kontaktów ze znajomymi, a zasypywanie tablic postami sponsorowanymi z całą pewnością temu nie sprzyjał.

Ograniczenie zasięgów na Facebook’u dla nikogo nie powinno być nowością. To praktyka stosowana już od 2014 roku. Sukcesywnie, krok po kroku, każdego roku wprowadzane były zmiany, które zasięg ten skutecznie „cięły”. Czy wobec tego nowy algorytm może być źródłem problemów firm promujących się za pośrednictwem swoich fanpage’y? I tak i nie.

Facebook stawia na interakcję. Trzeba więc włożyć sporo wysiłku w to, aby przygotowany post był atrakcyjny dla potencjalnych odbiorców. Im więcej odpowiedzi i komentarzy, tym lepiej dla marki i zasięgów. Warto również zachęcać odbiorców do polubienia firmowych profili. Skutecznym rozwiązaniem jest również tworzenie grup tematycznych, które nie tylko pomagają rozwiązać problem ograniczonych zasięgów, ale i skupiają w jednym miejscu osoby realnie zainteresowane ofertą danej marki.

Kreatywność sprzyja promocji

Stare przyzwyczajenia mogą być zgubne. I każdy, kto miał chociażby minimalną styczność z promocją poprzez Social Media wie o tym, że tutaj wszystko zmienia się niczym w kalejdoskopie. Stagnacja i bazowanie na „sprawdzonych” rozwiązaniach z całą pewnością nie przyniesie nikomu popularności. W marketingu internetowym dynamizm jest na wagę złota.

Nowe formy promocji i reklamy podsuwa nam sam Facebook, a zmiany już na pierwszy rzut oka widać w panelu reklamowym. Nowości na Facebook’u nie brakuje i niemal na każdym kroku otrzymujemy propozycję ciekawych rozwiązań, które niewątpliwie stanowią skuteczne narzędzia wspierające promocję marek i profili firmowych. Analizując nowe rozwiązania w zakresie kreowania postów możemy zauważyć, że tutaj jedynym ograniczeniem może być nasza własna wyobraźnia.

Co ciekawego daje nam Facebook (w zamian za te rokroczne cięcia zasięgów)? Kilka form reklamy, której skuteczność wzmacniania jest przez samego giganta. Zaliczamy do nich:

1. Posty 3D – nowy format od Facebook’a brzmi nieco abstrakcyjnie, jednak jego wykorzystanie zdecydowanie pozwala wyróżnić się w masie reklamowych przekazów. To coś zupełnie innego, nowego i przyciągającego uwagę odbiorców. Stworzenie tego typu postów wymaga umiejętności posługiwania się kreatorami do grafiki 3D, co może dla niektórych osób stanowić pewne ograniczenia. Warto w takiej sytuacji nawiązać współpracę z dobrym grafikiem, który pomoże nam stworzyć niepowtarzalne wizualizacje. Posty tworzone w formacie 3D mają też pewne wsparcie samego Facebook’a, który dokłada wszelkich starać w procesie popularyzacji tej formy promocji.

2. Cel jest blisko – firmy prowadzące działalność o charakterze lokalnym z całą pewnością docenią możliwość ustawienia promocji w taki sposób, aby reklama docierała do osób znajdujących się w promieniu 1 kilometra od danego obiektu. To świetna propozycja dla wszelkiego typu lokali gastronomicznych, rozrywkowych, noclegowych, usługowych i wielu innych, którym zależy na przyciągnięciu do siebie klientów znajdujących w bezpośredniej okolicy. Można wręcz powiedzieć, że to swoistego rodzaju „reklamowy GPS”, który sam nakieruje na nas nowych klientów. Uwaga – ta forma reklamy ma sens tylko wówczas, gdy precyzyjnie zostanie określona lokalizacja promowanego obiektu. Trzeba się też liczyć z nieco wyższym kosztem reklamy, ale przy relatywnie wysokiej skuteczności nie powinno to stanowić problemu.

3. Zaproszenia na wydarzenia – to kolejna forma promocji, na którą warto zwrócić uwagę. Facebook umożliwia nam tworzenie wydarzeń z poziomu strony, a następnie promowanie ich poprzez reklamy. To my decydujemy o tym, do kogo zaproszenie powinno trafić. Wystarczy ustalić kryteria takie jak: wiek, płeć, zainteresowania oraz lokalizacja, aby odbiorcami reklam stały się osoby, do których w rzeczywistości kierujemy nasz przekaz. Oczywiście szybko dowiem się o tym, ile osób jest zainteresowanych udziałem w wydarzeniu, dzięki opcji reakcji na promowane wydarzenie.

4. Kanwa – popularność urządzeń mobilnych nie mogła umknąć Facebook’owi. Dzięki Kanwie użytkownicy urządzeń mobilnych bez przeszkód mogą oglądać filmy, przewijać karty karuzel, przeglądać zdjęcia z efektem hiperrealizmu (obiekt widoczny na zdjęciu porusza się w zależności od kąta nachylenia urządzenia). A co najważniejsze, kanwa pozwala na błyskawiczne przeniesienie się z poziomu posta do pełnoekranowego środowiska reklamy.

5. Reklama kontaktowa to kolejne udogodnienie dla użytkowników urządzeń mobilnych. Wystarczy jedno kliknięcie, aby formularz kontaktowy automatycznie wypełnił się danymi pobranymi z facebookowego profilu użytkownika. To w znacznym stopniu skraca czas potrzebny na podanie własnych danych, w sytuacji zainteresowania ofertą danej firmy. Większa konwersja to większe prawdopodobieństwo tego, że potencjalny klient prześle formularz i nawiąże kontakt z wybraną firmą.

Gdzie są Twoi bogaci klienci?

W biznesie odpowiednia oferta i dobry kontakt z klientem to podstawa sukcesu. Kolejnym czynnikiem wywierającym istotny wpływ na sukces marki, to zasobność portfeli jej klientów. Pytanie tylko, jak dotrzeć do tych zamożnych i chętnych do wydawania swoich pieniędzy w naszej firmie? Czyżby Facebook w zamian za ograniczony zasięg postów postanowił podarować światu magiczny przycisk, który automatycznie lokalizuje najbogatszych? Niestety nie. Przynajmniej obecnie nie ma takiej możliwości, a uwzględniając przepisy RODO, zapewne taki przycisk szybko się nie pojawi. Nie oznacza to jednak, że jesteśmy skazani na losowy dobór odbiorców. Tych z odpowiednimi zasobami również możemy znaleźć za pośrednictwem Facebook’a.

Dotarcie do bogatych klientów ułatwiają nam funkcjonalności platformy reklamowej Facebook’a. Wystarczy w odpowiedni sposób wykorzystać geolokalizację, aby reklamy docierały do osób o wyższym statusie społecznym. Ustalając w jakich dzielnicach mieszka najwięcej zamożnych ludzi lub gdzie znajdują się największe ośrodki biznesowe, mamy gotowe parametry lokalizacji, które wskazujemy przy ustalaniu zasięgu przekazu reklamowego.

Warto zastanowić się również nad innymi cechami osób bogatych. Możemy domniemywać, że osoby często bywające poza granicami kraju mają również wyższe dochody. Podobnie jest w przypadku przedstawicieli określonych zawodów. Nie bez znaczenia są również zainteresowania potencjalnych klientów. Drogie hobby to domena zamożnych ludzi. Brzmi logicznie, prawda?

Podsumowując, Facebook to w dalszym ciągu jeden z najlepszych kanałów kontaktu z potencjalnymi i obecnymi klientami. Równocześnie mnogość różnych form reklamy w mediach społecznościowych może stać się źródłem trudności już na etapie budowania i wdrażania kampanii reklamowej. I w takiej sytuacji chętnie pomocą służy zespół naszych specjalistów. Wiem jak budować skuteczne kampanie reklamowe, jak optymalnie wykorzystywać Social Media i jak pokazywać odbiorcom to, co chcą zobaczyć. Chcesz się przekonać? Porozmawiaj z nami i opowiedz nam o swoim produkcie lub usłudze.

Potrzebujesz Skutecznej obsługi i reklamy na Facebook?

 

Część grafik pochodzi z serwisu Freepik

Autor tekstu: Sławek
Junior Project Manager
Graphic Designer

Marketing według Facebook’a, czyli idą zmiany
5 / 5 - 1 głos[y]

Podziel się tym wpisem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane Artykuły

10 faktów o SEO…

Strona www z szablonu…

(Nie)doceniany Mobile Marketing

  • Kategorie