1
5 października 2020
0

Google wprowadza zmiany w Galerii reklam – od teraz skupisz swoją uwagę na rozszerzeniach graficznych

Gallery Ads to reklama, która opiera się na treściach wizualnych, czyli zdjęciach produktów bądź usług. W ostatnim czasie opcja reklam z galerią (Gallery Ads) w wersji beta została wyłączona, a zamiast tego Google skoncentrowało swoją uwagę na rozszerzeniach graficznych. Więcej szczegółów poniżej.

Jakich nowości od Google należy się spodziewać?

Jak już zostało wspomniane wyżej, opcja reklam z Galerii w wersji beta została wyłączona. Google zamiast tego skupiło swoją uwagę na innej wersji beta, czyli rozszerzeniach graficznych. Reklamy z Gallery Ads zostały wyłączone w miesiącu sierpniu tego roku. I pomimo tego, że osiągnęły one zadowalające wyniki w branży motoryzacyjnej, to niestety nie wpłynęły korzystnie na wyniki przedsiębiorstw z innych branż. Uruchomiony format reklam z Galerii trwał krótko, ponieważ był on dostępny tylko przez rok. Grafiki w rozszerzeniach graficznych wyświetlane są w sposób miniaturowy obok reklamy tekstowej. Co więcej, tak jak było w przypadku reklam z Galerii, rozszerzenia graficzne zaczęły obowiązywać tylko na urządzeniach mobilnych. Jednak Google cały czas testuje to rozwiązanie również na wersjach desktopowych, czyli komputerach. Ponadto rozszerzenia graficzne mogą być też dynamiczne. Reklamodawcy mogą sami przesyłać obrazki na swoje konta lub po prostu umożliwić Google, aby w automatyczny sposób wybrało ono grafiki z ich witryn. Być może zastanawiasz się teraz dlaczego rozszerzenia graficzne są nadal rozwijane. Otóż obrazki czy grafiki w reklamach tekstowych stanowią bardzo ważny element. Google już po raz kolejny podchodzi do samych rozszerzeń graficznych. Można było to zauważyć chociażby w 2013 i 2016 roku. Co więcej, trzeba tutaj jeszcze wspomnieć o tym, że rozszerzenia graficzne Microsoft Advertising są dostępne od 2015 roku.

Dlaczego reklamy z Gallery Ads zostały wycofane?

Opcja reklam z Galerii reklam została wycofana przez Google, dlatego że nie wykazywała ona wystarczająco dobrych wyników w wielu branżach. Było to spowodowane również tym, że reklamy z Galerii działały bardziej jak reklamy displayowe i były nakierowane na dużą ilość zapytań od użytkowników. A zatem dodanie reklamy z galerią do grupy reklam przyczyniłoby się do zwiększenia liczby wyświetleń i w pewien sposób utrudniłoby to mierzalność celów marketingowych oraz administrowanie nimi. I pomimo tego, że reklamy z Gallery Ads był zdecydowanie bardziej interesujące od rozszerzeń reklam, to niestety nie spełniły końcowych oczekiwań reklamodawców. Jednak co będzie za kilka lat? Tego nikt na razie nie wie. Może Google znowu wprowadzi reklamy z galerią.

Podsumowanie informacji

Mam nadzieję, że powyższe informacje były przydatne i dzięki nim dowiedziałeś się o zmianach, jakie wprowadziło Google. Jak myślisz, czy zrezygnowanie z reklam z galerią (Gallery Ads) było właściwe? Czy rozszerzenia graficzne wpłyną w jakimś stopniu na polepszenie się sytuacji przedsiębiorstw z różnych branż?

Autor tekstu: Krzysztof Krawczuk
Marketing Executive

Podziel się tym wpisem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane Artykuły

Nadchodzi rewolucja w internecie,…

Sprawdź jak zwiększysz skuteczność…

HTTP/2 przyspiesz w XXI…

  • Kategorie